fallback

Производителите на енергоспестяващи устройства набират скорост в САЩ

Редица компании продават хардуер, софтуер и услуги за пестене на енергия с начална цена около 5000 долара на обект за уредите

10:10 | 28.01.14 г.
Автор - снимка
Редактор

Когато миналата седмица Google плати 3,2 млрд. долара, за да купи Nest Labs, фирмата издигна имиджа на производителя на високотехнологични и луксозни домашни термостати и аларми за дим, пише Businessweek. Предимството на автоматизирания термостат на Nest, струващ 250 долара, е че той запомня навиците Ви и Ви пести пари. Според една от статистиките фирмата продава по около 100 000 подобни устройства месечно.

Nest, ръководена от бившия дизайнер на Apple Тони Фадел, работи основно за жилищните собственици, но има и много други сгради, които биха могли да се възползват от "по-умни" системи за отопление и охлаждане: училища, аптеки, студиа за йога. Това са местата, където главният изпълнителен директор на EnTouch Controls  Грег Фасуло иска да въведе термостатите.

Предложенията за управление на енергията, предлагани от големи индустриални компании като Siemens и Honeywell, може и да са добри решения за офис кулите или големите магазини, но те са твърде скъпи и сложни за много от по-малките бизнес имоти. "Всички тези големи фирми имат страхотни предложения за наистина големите сгради", казва Фасуло. От близо 4,8-те милиона бизнес сгради в САЩ, около 90% са с площ под 2300 кв. м, допълва той.

EnTouch продава хардуер, софтуер и услуги за пестене на енергия. Началната цена е около 5000 долара на обект за оборудването и инсталацията и още около 1500 долара годишно, ако клиентите искат EnTouch да управлява консумацията им на енергия. Според Фасуло потребителите обикновено спестяват 15-20% от сметките си за отопление и охлаждане и могат да възвърнат инвестицията си за по-малко от година. Софтуерът на EnTouch позволява и следене на необходимостта от поддръжка.

В САЩ има около 500 фирми, които използват системите на EnTouch в общо 5000 обекта. Фокусът на Фасуло са търговските вериги и ресторантите, защото кухните и фризерите имат много висока консумация на енергия. Той твърди, че компанията му с персонал от 28 души ще има приходи от 6 млн. долара през тази година. EnTouch е набрала малко над 10 млн. долара от инвеститори, сред които са Trailblazer Capital и SFJ Ventures, както и NRG Energy.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:34 | 13.09.22 г.
fallback