fallback

Интернет полудя по плагиатски сайтове

Генерирането на авторско съдържание е демоде, което се доказва от появата на десетки страници с "viral" в домейна

13:34 | 23.03.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Имитацията е най-искрената форма на ласкателство. Дори, когато говорим за интернет, където всеки сайт се бори за място под слънцето. И когато негов конкурент открие подходящ бизнес модел, всички знаем до какво ще доведе това. Един от последните примери е сайтът Viral Nova, който препубликува интересни истории, придружени от висококачествени снимки, които чисто и просто са копирани от други, по-големи сайтове, пише Businessweek. След това историите биват споделяни във Facebook и други социални мрежи, където хората започват да ги споделят помежду си, като по този начин съдържанието “оживява”, или става вайръл. Viral Nova се появи през май 2013 г. и оттогава сайтът се посещава от огромен брой потребители, което кара създателите на сайтове със сходна насоченост да се замислят. Технологичното издание The Wire разкри кой стои зад Viral Nova. Сайтът е дело на 31-годишния Скот Делонг – предприемач, който работи от дома си в Охайо. От Business Insider пък научихме през януари, че Делонг се опитва да продаде проекта си, хвалейки се, че може да гарантира 100 милиона посетители месечно. Евентуалният купувач получава и солидна фен страница във Facebook с 1.3 милиона харесвания, както и значителни постъпления от рекламната платформа Google AdSense (около 400 000 долара месечно). Числа като тези бързо привлякоха вниманието на конкуренцията, която реши да изкопира модела на работа, като дори се появиха инструкции как всеки от нас да се опита да забогатее, препубликувайки чуждо съдържание. Качени онлайн бяха десетки сайтове с “viral” в домейна, бълващи “невероятно”, “страхотно”, “нереално”, “епично” и дори “шокиращо брилянтно” съдържание, което “ще те побърка”. Ето няколко примера за такива сайтове, които атакуват социалните мрежи в последно време: Viral Forest: публикува “вълнуващи истории от интернет” и има фен страница във Facebook с 44 000 харесвания Viral Circus: предлага “висококачествено вайръл съдържание” и страница със 116 000 лайка Viral Viral Videos: името казва всичко; във Facebook е бил харесан 15 000 пъти Slightly Viral: “историите, които не можеш да пропуснеш” са били харесани 37 000 пъти Absolutely Viral: същата работа, но засега само с 211 лайка във Facebook Ако ви хрумне някакво друго заглавие, можете просто да го попълните в липсващото пространство - Viral [        ], и да започнете нов бизнес. По-оригинални са създателите на сайта Distractify, който няма “viral” в името си, но се бори за същата аудитория. В момента Distractify има около 322 000 харесвания във Facebook. Интересно е как Facebook ще реагира на този балон от копиране и споделяне, а докато чакаме, можем да сме сигурни само в едно - че той ще продължи да увеличава обема си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:16 | 11.09.22 г.
fallback