fallback

Графика на деня: Българите са сред най-активните нации онлайн

Над половината от потребителите в страната проучват продуктите преди покупките както онлайн, така и офлайн

20:38 | 10.11.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

По-голямата част от населението на България влиза в интернет всеки ден, като това важи и за 57% от хората на възраст над 55 години. При паралелно използване на телевизия и свързано с интернет устройство в немалка част от случаите използването на интернет е пряко свързано с видяното по телевизията (13% от случаите в България, при ниво за Англия от 14%).

Това показват резултатите от новото глобално прочуване на Google Consumer Barometer, публикувано в края на октомври.

Съпоставяйки данните от Google Consumer Barometer за България спрямо спряганите за по-развити пазари САЩ, Германия, Англия, Китай, Япония и Южна Корея се получават  изключително интересни сравнения.

Така например 25% от притежателите на смартфон в България използват устройството си по време на пазаруване. За сравнение в Германия и Англия този дял възлиза на 17%, а в Япония е дори по-нисък – 15%. 

Почти всеки четвърти интернет потребител (23%) у нас гледа онлайн видео по няколко пъти на ден. В това отношение страната ни е на второ място сред включените в проучваните държави, като преди България е само Южна Корея (26%).  Най-често използваното устройство в страната все още е компютърът (69% от населението), следван от смартфоните (33%) и таблетите (15%). Тези цифри потвърждават данните за постоянен растеж на притежателите на „умни устройства”. Трябва да се има предвид обаче, че най-актуалната статистика за притежателите на смартфони сред населението е от май 2014 г., идваща от проучване на Gemius, според което у нас вече над 40% от населението използва  смартфон.

Разпределението сред половете е почти еквивалентно, като мъжете имат лек превес в притежанието на „умни устройства”. Анализът по възрасти съвсем очаквано показва по-широко разпространение на смартфони и таблети сред по-младите потребители. 64% от хората на възраст под 25 години притежават смартфон (31% от тях имат таблет).

61% от българите заявяват, че са напълно фокусирани, когато гледат видео в интернет – един от основните фактори за ефективността и растящата популярност на онлайн видео рекламите.

Над половината (55%) от потребителите в България проучват продуктите преди покупките както онлайн, така и офлайн. В голяма част от случаите проучване на даден продукт или услуга, което е започнало в интернет, завършва с покупка на място в магазина.

Огромното влияние на онлайн медиите сред българските интернет потребители (по последни данни на Gemius от септември 2014 г. те са над 4,14 млн. души), става ясно от отговорите на въпроса „Къде за първи път видяхте реклама на даден продукт/услуга?”, като се визират различните комуникационни канали.

Според данните на Google най-голям дял (38%) от отговорилите на този въпрос са повлияни за първи път от онлайн реклами, а 32% от отговорилите са повлияни от телевизионни реклами. За сравнение тази корелация в САЩ (пазар, в който тази година за първи път инвестициите в дигитална реклама изместиха тези в телевизия по данни на IAB), 46% са повлияни за първи път от ТВ реклами срещу 14% от онлайн такива. В Англия (също пазар с огромни изразходвани за интернет реклама средства), тези дялове са 41% срещу 18% в полза на ТВ рекламите.

За втора поредна година България става част от глобалното проучване, която позволява сравнителен анализ за навиците на потребителите в различните държави за използването на интернет, за разнообразието от използвани устройства и други.

Данните от Consumer Barometer са представителни, като са събрани чрез две отделни проведени от TNS анкети и обхващат периода от януари до март 2014 г. В анкетите са взели участие хора на възраст над 16 години от 47 държави по света.

Вижте повече в инфографиката на Piero 97. По-голям размер на графиката може да видите тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:58 | 14.09.22 г.
fallback