fallback

"Рекордна цена за антика?"

Потребители заляха социалните мрежи с шеги за сделката между AOL и Verizon

13:55 | 13.05.15 г.
Автор - снимка
Създател

„Онлайн ли съм вече“? Със своите големи, сини очи тенисистът Борис Бекер гледа към екраните на телевизорите. Благодарение на AOL той откри достъпа до интернет. През 1999/2000 г. рекламните клипове с негово участие заливаха западните пазари. По време на разцвета на AOL, когато Роби Уилямс бе изгряваща звезда, а светът трепереше пред проблема Y2K.

В ерата на интернет това са векове. Ето защо и мрежата реагира доста иронично на обявената сделка, според която американският мобилен оператор Verizon възнамерява да купи  AOL за 4,4 млрд. долара. 

Verizon is buying AOL but there should be no service interruption for the dial-up account your grandma doesn't need or even know she has.

— pourmecoffee (@pourmecoffee) May 12, 2015

„Дали не сме 1998 г.", пита потребител на Twitter. Други предлагат на Verizon да купи старите им обувки или калкулатор, като се подиграват на процъфтяващия пазар на антики, пише DPA. 

Но дали наистина Verizon бърка при тази сделка? На борсата нещата изглеждат по различен начин, след като акциите на AOL поскъпнаха с 18%. С какво AOL ще допринесе в този „брак“?

Официално Verizon се интересува преди всичко от дигиталното рекламно поделение на AOL и бизнеса с мобилно видеосъдържание. Борсовите участници обаче имат предвид и абонатите – те вече не са 30 млн., както по време на разцвета на AOL. В момента само 2,2 млн. абоната плащат средно по около 20 долара месечно, за да може AOL да им осигури интернет.

Но някои плащат 20, 30, дори 50 долара за отделни пакети от техническа поддръжка, антвирусни програми и защита на идентичността.

„AOL е за хора, които имат проблеми в интернет, и в Деня на благодарността нямат време да се занимават с това", коментират наблюдатели в бранша. AOL държи пазара на по-възрастните потребители на интернет, а малко колеги в индустрията могат да изградят такава стабилна клиентела. И това също е една от причините Verizon да плати такава сума.

Ако сделката бъде сключена, Verizon ще получи и 2,3 млн. плащащи клиенти на AOL, както и марки като Huffington Post, TechCrunch и Engagdget. AOL плати през 2010 г. около 25 млн. долара за новинарския блог TechCrunch.

Трансакцията трябва да бъде приключена през лятото. Акциите на AOL се изстреляха в предборсовата търговия със 17%. В редовната сесия книжата поскъпнаха с 18,7% до 50,54 долара за брой.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:03 | 12.09.22 г.
fallback