fallback

Apple Pay може да стартира в Китай през февруари

Засега технологичната компания няма необходимите регулаторни разрешения за старт

09:55 | 24.11.15 г.
Автор - снимка
Създател

Американският технологичен концерн Apple Inc. планира да пусне своята нова платежна услуга Apple Pay в Китай в началото на февруари, пише The Wall Street Journal, позовавайки се на източници, запознати с обсъжданията. Планът потенциално може да вкара концерна в един различен, но яростно конкурентен пазар за цифрови разплащания.

Базираната в Купертино, Калифорния, компания е сключила наскоро договори с четирите големи контролирани от държавата банки в Китай. Сделките ще дадат възможност на потенциалните потребители на Apple да свържат услугата със своите местни банкови сметки. 

Усилията все още може да срещнат регулаторни пречки в Китай, където банкирането и електронната търговия са под надзора на редица правителствени агенции, казват източниците.

Apple се надява да стартира услугата преди китайския празник на пролетта на 8 февруари. Също така не е ясно с колко точно ще таксува Apple всяка трансакция, направена чрез Apple Pay. В САЩ Apple получава 0,15% от всички трансакции с кредитни карти и 0,5 цента за дебитни трансакции, казват хора, запознати с въпроса. Размерът на дела, който Apple ще прибира при такива сделки, е сериозен препъникамък в преговорите, казват източниците, участвали в обсъжданията.

Говорителка на Apple отказва да коментира темата. Говорителите на две от четирите големи държавни банки в страната - Industrial & Commercial Bank of China Ltd. и China Construction Bank Ltd., също отказват коментир. Представители на Agricultural Bank of China Ltd. и Bank of China Ltd. не са отговорили на запитванията за коментар.

Apple Pay влиза в пазар, на който електронните плащания процъфтяват, но и който също така е доминиран от доста напреднали конкуренти. Управляваната от държавата China UnionPay Co. държи монопола над процеса за обработка на плащанията с дебитни и кредитни карти, ефективно изключвайки от пазара MasterCard Inc. и Visa Inc.

В частния сектор електронните плащания са доминирани от услугата Alipay, управлявана от подразделение на Alibaba Group Holding Ltd., и WeChat, приложение за чат и услуги на Tencent Holdings Ltd.

Apple Pay работи на последните модели iPhone, като iPhone 6 и iPhone 6S. Тя се базира на технологията Near-Field Communication (NFC), която позволява на потребителите да осъществяват покупки с доближаване на своите телефони до устройствата за продажби в магазините, като използва сканиране на пръстови отпечатъци.

iPhone на Apple е популярен в Китай. Продажбите на компанията в Китай, Хонконг и Тайван нараснаха с 99 на сто до 12,5 млрд. долара през тримесечието, приключило на 26 септември.

И в миналото имаше спекулации, че Apple е в преговори с Alibaba за потенциално партньорство, което да спомогне по-бързото навлизане на услугата в страната. На този етап Apple не е получил регулаторно разрешение за стартиране в Китай, но главният изпълнителен директор Тим Кук коментира наскоро, че „много желае“ да стартира платформата в страната и е „много бичи“ настроен за перспективите там.

За последно Apple Pay се разшири във Великобритания, Канада и Австралия, последвайки началния старт в САЩ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:39 | 13.09.22 г.
fallback