Музикалната стрийминг услуга на Apple вече има над 10 млн. абонати, пише CNBC. На компанията ѝ бяха нужни общо шест месеца, за да премине тази граница, която нейният основен конкурент на този пазар Spotify успя да достигне за шест години, твърдят източници, запознати с въпроса.
Бързият растеж на Apple Music, която през юни стартира в повече от 100 страни, увеличава залозите, че стриймингът е следващата голяма крачка в музикалната индустрия - специална форма на дистрибуция, която носи надежда на музикалния бизнес след десетилетия на спад на продажбите.
“Добра новина е, че Apple успява да накара стрийминга да проработи, но това ще увеличи спада на свалянията на музика от интернет”, твърди Марк Мълиган, анализатор на Midia Research.
В момента Apple бързо расте в сферата на музиката и сегашният ѝ темп на растеж “има потенциала да я превърне във водеща музикална стрийминг услуга през 2017 г.”.
Същевременно стриймингът се превръща в основен начин за дигитално потребление на музика и се разраства бързо, докато онлайн продажбите на музикални произведения спадат. Общите онлайн сваляния на албуми в САЩ спаднаха с 9% през 2014 г., докато продажбите на отделни песни се свиха с 12% според данни на Nielsen Music. От своя страна търсенето на стрийминг услуги е скочило с повече от 50%, като за годината в платформата са били изслушани 164 млрд. песни.
Основните конкуренти на този пазар са именно Spotify и Apple. Базираната във Франция услуга Deezer има 6,3 млн. потребители. Tidal, която е притежавана от рапъра Джей-Зи, пък има 1 млн. потребители.
Spotify, чиято оценка достига повече от 8 млрд. долара, имаше 10 млн. абонати на платената си услуга и 40 млн. активни потребители на 56 пазара по цял свят през 2014 г.
След това тя успя да се разрасне значително, а през юни 2015 г. обяви, че е достигнала 20 млн. абонати на платената си услуга и повече от 75 млн. потребители, които ползват платформата ѝ всеки месец.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 9 години Лесно е да продаваш музика през iPhone... Въпросът е, че именно те интергрираха телефона с IPod-а и въведоха iTunes... По-нататък, нещата просто се случваха... Това благодарение на визията на Джобс! Защо Сони не го направиха, при положение, че имат марка за филми, музика, те измислиха уолкмена, дискмена и т.н. и до ден днешен е загадка за мен... Първия iPod e с твърд диск от Сони... ;-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар