Черният петък датира от съвсем скоро в България, през миналата година тази практика беше най-разпространена, като имаше няколко Черни петъка в няколко мола. През тази година това беше първият Черен петък в търговските центрове, което означава, че те са се опарили от тази практика.
В цял свят тя работи в посока увеличение на оборота и намаляване на печалбите. В краткосрочен план подобни практики работят добре, но в дългосрочен не толкова. Това каза д-р Александър Христов, ПР специалист и преподавател в УНСС и Нов български университет, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria в предаването Invest/Or по темата заползите и рисковете за компании и клиенти около Черния петък.
Търговските центрове трябва да убедят магазините в тях да се включат в Черния петък, като много от брандовете, особено най-големите, не го правят по стратегически причини. Това е и причината Черният петък да работи при фирмените магазини, а не толкова при търговските центрове. Онлайн магазините пък печелят, като се опитват да привлекат сегмент от потребители, които по принцип не пазаруват онлайн. В България потребителите, които пазаруват онлайн, са по-малко, а Черният петък е привлекателна възможност да го направят.
Всяка промоция влияе негативно върху имиджа, но при Черния петък парадоксално може да се каже, че наблюдаваме обратното и дори има ПР ефект, каза д-р Христов.
Няма как да отречем и раздутите и нереални промоции, при които компаниите предварително повишават изкуствено цените, след което промоциите изглеждат по-привлекателни. Всичко това е възможно, защото хората нямат време да следят постоянно за флуктуации на цените. Има органи, които следят за подобни неетични практики, но те работят при сезиране, а не при самосезиране. Решението на този проблем е повече информирани потребители и реакция, когато забележим нещо подобно, каза експертът.
Вижте повече във видеото от втората част на предаването.
Изминали издания на Invest/Or гледайте тук
Следете Invest/Or и във Facebook
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria
Седмичното обзорно пазарно предаване „Invest/Or” се излъчва всяка неделя от 20 часа по Bloomberg TV Bulgaria.


Силно земетресение в Турция
Варненски полицаи с трето място на турнир по стрелба
Убийство потресе Перник
2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
Докато Лондон отново поглежда към Европа, щетите от Брекзит се оказаха двойни
BofA: Важно е да имаш достъп до пазари, без да променяш продукта
BofA: Фед като институция трябва да е независим
BofA: Фед ще намали лихвите до около 3%
Тръмп: Сделката между Netflix и Warner може да бъде антитръстов проблем
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Зафиров: Искаме бюджет, който отговаря на реалността и ни сплотява
Задържаха кримка за смъртта на 61-годишен мъж в Перник
Биляна Якова към Благомир Коцев: Безкрупулен лъжец си
Шофьор загина след удар в дърво на пътя София - Варна
Д-р Симидчиев: Младите хора да отидат да гласуват, ако се стигне до избори
преди 9 години опариха се купувачите, не моловете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар