Докато сезонът на коледния лов за подарци тепърва започва, онлайн пазаруването изпъква като очевиден победител, подпомогнат от увеличаващото се използване на мобилни телефони, пише Wall Street Journal.
Електронната търговия заема 25% от потребителските разходи по време на "Черния петък" в САЩ и два дни преди него, което е над миналогодишните 18% и близо двойно повече спрямо същия период четири години по-рано, сочат данни на First Data Corp.
Онлайн пазаруването е по-популярно по време на коледния сезон, който започва около Деня на благодарността. За сравнение, онлайн продажбите през третото тримесечие са били едва 8,4% от общите продажби на дребно, според Министерството на търговията в САЩ.
В Черния петък и двата преди него общите разходи в САЩ са нараснали с 9% спрямо година по-рано, което е малко по-малко от миналогодишните резултати, тъй като през 2016 г. повече магазини не са работили в Деня на благодарността, посочват от First Data. В резултат общите разходи са били значително по-малки рано в четвъртък, но са скочили около 18 ч. местно време в същия ден, когато много от магазините на големите вериги са отворили врати.
По-голямата част от онлайн трафика е дошла от мобилни телефони. Adobe Systems, която е анализирала 23 млрд. посещения в уебсайтове, твърди, че телефоните са допринесли за 36% от онлайн продажбите в рамките на Черния петък тази година спрямо 26% през 2014 г. Wal-Mart Stores заяви, че 60% от онлайн поръчките в петък са дошли от мобилни устройства, което е с 50% повече спрямо миналата година.
Темпът на онлайн разходите се е запазил и в кибер понеделника, когато електронните продажби отчитат ръст с 12% спрямо миналата година до 3,45 млрд. долара според Adobe.
Растящите нива на онлайн поръчките ще тестват способностите на търговците да се справят с тях и ще подложат на изпитание логистичните им операции. Те ще донесат и допълнително напрежение на куриерските компании, които ще трябва да изпратят милиони пратки до домовете на потребителите в седмиците преди края на празничния сезон.
Продажбите дадоха силен старт на седмицата, включваща Черния петък, като нарастват с 5,3% на годишна база, посочват от First Data. Голяма част от растежа е постигнат в сряда, преди Деня на благодарността, тъй като американците започнаха пазаруването по-рано.
RetailMeNot, която анализира данни, свързани с отстъпките, откри, че 70% от търговците на дребно са започнали да промотират офертите си за Черния петък още преди Деня на благодарността, а средната продължителност на офертите е била 10 дни.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски