fallback

Mondelez навлиза все повече в онлайн продажбите с коледен сайт на Oreo

Компанията за първи път ще се грижи сама за логистиката и доставките при продажбата на свои продукти

17:38 | 05.12.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производителят на шоколадови изделия Mondelez International се опитва да се адаптира към тенденцията все повече хора да купуват храна извън традиционните магазини. В тази връзка компанията навлиза в дълбините на онлайн търговията с коледен уебсайт, през който ще продава кутии бисквити Oreo директно на потребителите, пише Bloomberg.

Големите компании за хранителни стоки, които доминират на рафтовете на физическите магазини от десетилетия, през последните години отчитат смесени резултати, тъй като онлайн търговията бавно превзема и тази индустрия.

Празничният уебсайт на Oreo, който е пуснат от днес, бележи първия път, в който Mondelez ще се справя сама с веригата за доставки и цялата логистика, без да работи с онлайн търговец като Amazon.com.

Mondelez сформира екип, отговарящ за електронната търговия, през миналата година, поставяйки си за цел да генерира 1 млрд. долара продажби до 2020 г. По-голямата част от средствата ще дойдат от клиенти, които се насочват онлайн , купувайки шоколадови изделия като Toblerone от Amazon или от уебсайта на Wal-Mart, а не при посещения на физически магазин.

Mondelez имаше празничен уебсайт в САЩ и през 2015 г., а по-рано тази година тества директни продажби в Китай с Alibaba. Но и в двата случая компанията прехвърли логистиката на друг играч, което намали маржа на печалбата ѝ. През последните 18 месеца екипът на Mondelez, отговарящ за електронната търговия, който включва ветерани от Amazon, нарасна до 60 служители от четири, когато беше създаден.

Тазгодишният уебсайт, който продава кутии Oreo за 19,99 долара, позволява на потребителите да изпращат бисквити на приятели, използвайки само един мобилен номер или имейл адрес.

Mondelez и конкурентите ѝ от хранителната индустрия в САЩ се борят за растеж на фона на променящите се вкусове на потребителите. По-голяма част от ръста през последните години идва от био продуктите, а по-малките стартиращи компании, които могат да се похвалят с такива стоки, започнаха да набират сили.

"Пазарът на храни и напитки в САЩ достигна 800 млрд. долара, а в момента около 33 млрд. долара, или 4% от покупките, се извършват онлайн", твърди Джон Блекледж, анализатор на Cowen & Co. Тъй като младите потребители предпочитат все по-често да пазаруват храни по интернет, той прогнозира, че онлайн продажбите на хранителни стоки ще нараснат до 70 млрд. долара до 2021 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:54 | 12.09.22 г.
fallback