fallback

Американците все още не са яхнали „вълната“ на виртуалната реалност

Новата технология все още не е достатъчно привлекателна за потребителите отвъд океана

17:37 | 28.02.17 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

71% от американците все още не са заинтересовани от виртуалната реалност, сочи ново проучване, представено в рамките на Mobile World Congress в Барселона от Джеферсън Уан, партньор в IBB Consulting. По думите му едва 16% от респондентите проявяват интерес към тази нова технология, а 13 на сто не знаят какво представлява тя.

Всичко това показва, че разработчиците на хардуерни и софтуерни услуги в тази област трябва да работят много повече за популяризирането ѝ, коментира още Уан. И все пак 87% от американските онлайн потребители са наясно какво е виртуална реалност, макар и за изключително голям процент тя да не е особено привлекателна. 

30 на сто от потребителите, които се интересуват от виртуална реалност, вече разполагат с очила за нея. 56% от тях са платили за този хардуер. От тях 30 на сто са платили ниска сума – до 99 долара, а 20 на сто са дали между 100 и 500 долара. По-интересното е, че 44% от потребителите са получили устройствата безплатно, което показва, че разработчиците търсят начини да разширят популярността на технологията. Очаквано, едва 6% от потребители са заплатили повече от 1000 долара за такъв тип устройства, показва проучването.

Потребителите все още виждат най-голям потенциал за използването на виртуална реалност у дома. Това са посочили 77% от анкетираните. На второ място в списъка им с предпочитания се нареждат специални зони за виртуална реалност, с цел забавление – в увеселителни паркове например (24%). 12% от респондентите са готови да използват виртуална реалност на работа, а 15% - във влак или самолет. 7 на сто пък предпочитат да навлязат във виртуалната реалност докато са в градския транспорт.

Съдържанието, което в най-голяма степен може да задържи вниманието на потребителите на този етап, са игрите, посочват 37% от анкетираните американци.

Една пета твърдят, че вниманието им би било привлечено от предложения, свързани с пътуване, виртуални разходки из музеи и сходни услуги, докато 17 на сто смятат, че виртуалната реалност би била по-привлекателна в контекста на гледането на телевизия, филми и новини. Едва 7 на сто са заявили, че биха се чувствали по-ангажирани, ако във виртуалната среда могат да посещават приятелите и семейството си.

Следете всичко по-важно от конгреса в Барселона от специалния ни пратеник Елена Кирилова тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:03 | 11.09.22 г.
fallback