fallback

Pinterest може да генерира приходи за над 500 млн. долара тази година

Компанията се подготвя за първично публично предлагане, твърдят източници

09:50 | 22.03.17 г.
Автор - снимка
Създател

Pinterest, която генерира всичките си пари от реклама, възнамерява да привлече повече от 500 млн. долара под формата на приходи през 2017 г., според различни източници, запознати с плановете на компанията. Някои вярват, че тя може да генерира дори 600 млн. долара през тази година, предава технологичният блог Recode. Дори в долния край на този диапазон това би било ръст от най-малко 67 процента от над 300 млн. долара, които Pinterest генерира през миналата година, когато имаше вътрешни цели, предвиждащи да генерира по 1 млн. долара на ден. Компанията генерира 100 млн. долара приходи през 2015 г. Бизнесът на Pinterest все още е сравнително нов. Компанията е в третата си пълна година, в която продава реклами и има само един рекламен продукт – промотирани пинове, които позволяват на рекламодателите да вкарват публикациите си до потребители, които може да последват услугата им. Близки до компанията източници вярват, че Pinterest е напът към първично публично предлагане. Те твърдят, че компанията няма да осъществи IPO скоро, но че се подготвя за това. Компанията нае първия си финансов директор Тод Моргенфелд, привличайки го от Twitter през октомври, а бившият директор на Facebook по приходите Тим Кендал упражнява надзор над усилията за приходите на Pinterest. Компанията смята, че щом Snap, която генерира приходи в размер на 400 млн. долара в годината преди своето IPO, може да постигне пазарна оценка от 20 млрд. долара, то и Pinterest би могла да постигне подобно нещо.

„Много сме доволни от нашата траектория на приходите, но не споделяме подробности за нашите прогнози за приходите към този момент. По отношение на първичното публично предлагане, ние нямаме текущи планове за първично публично предлагане към момента, защото сме фокусирани върху разрастването на бизнеса", казва се в изявление на компанията до Recode. През последните две години Pinterest положи сериозни усилия във визуалното търсене и наскоро добави нови функции, за да помогне на потребителите да купуват продуктите, които намират в услугата. Самата компания обаче не генерира никакви пари от продажбите, извършени в сайта ѝ, и не е категорична, че няма намерение да го прави. Вместо това тя се надява да продължи да разраства рекламния си бизнес. Изследователската компания Emarketer предвижда, че маркетолозите ще похарчат 37 млрд. долара за онлайн реклама в САЩ само през 2017 г., макар че Pinterest не влиза в списъка на Emarketer на най-добрите седем компании, които печелят пари от тази категория. Google доминира на онлайн рекламата в търсенията, владеейки повече от 75% от пазара в САЩ. Друго нещо, което се следи от анализаторите, е нарастването на потребителската аудитория на компанията. Pinterest има 150 милиона месечно активни потребители, като почти половината от тях са в САЩ – един доходоносен рекламен пазар. Pinterest обаче е на седем години, а фирмите в рекламния бранш често разчитат на стабилен растеж на потребителската база. Snapchat, например, има 150 млн. дневно активни потребители, но скорошното забавяне на растежа през последните тримесечия спрямо същия период вече притеснява някои инвеститори.

Pinterest със сигурност ще се изправи пред същия проблем. Компанията привлече над 1 млрд. долара от рискови инвеститори, сред които Andreessen Horowitz, Bessemer Venture Partners, FirstMark Capital, SV Angel и Fidelity.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:28 | 13.09.22 г.
fallback