fallback

Google започва да блокира реклами в Chrome в началото на 2018 г.

Целта е да се подобри потребителското преживяване в мрежата

12:01 | 20.12.17 г.

През юни Google разкри, че браузърът ѝ Chrome ще спре да показва всички реклами, включително тези, които са собственост или са обслужвани от Google, в уебсайтове, които показват неотговарящи на изискванията реклами. Това ще се случи още в началото на 2018 г.

Компанията вече се ангажира и с конкретна дата: вграденият в Chrome софтуер за блокиране на реклами ще започне да работи от 15 февруари 2018 г., пише VentureBeat.

По-интересното е, че датата не е свързана със специфична версия на Chrome. Chrome 64 трябва да се появи на 23 януари, а Chrome 65 – на 6 март, което предполага, че Google ще пусне блокирането на реклами отделно и вероятно в началото за избрани потребители.

Тази година Google се присъедини към „Coalition for Better Ads” - група, която предлага специфични стандарти за това как индустрията трябва да подобри рекламите за потребители. Рекламите на цели страници, тези с изненадващо пускане на звук и други са забранени. Вчера коалицията обяви програмата “Better Ads Experience”, която предоставя насоки за компаниите, които използват нейните стандарти, за да подобрят потребителското преживяване, свързано с онлайн рекламите.

В допълнение към обявяването на датата Google разкри как тези, които са били блокирани, ще могат да се върнат в браузъра.

"Нарушенията на стандартите се докладват на сайтове като Ad Experience Report, а собствениците на уебсайтове могат да поискат преразглеждане, след като нарушението бъде премахнато“, посочват от компанията.

Планът е неотговарящите на изискванията реклами да бъдат с проблемен статут в Ad Experience Report в продължение на над 30 дни.

Инструментът Ad Experience Report предоставя скрийншотове и видеа на досадни реклами, за да помогне на уебсайтовете да открият и оправят проблемите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:12 | 10.09.22 г.
fallback