fallback

YouTube затяга контрола над съдържанието

Целта на платформата е да се справи с проблемите, свързани с позиционирането на реклами в неподходящи клипове

09:54 | 17.01.18 г.

Google прави втори опит в рамките на по-малко от година да защити рекламодателите в своите канали в YouTube от това да бъдат асоциирани с видеа, включващи насилие, омраза или лоша реторика, предава Ройтерс.

Съгласно новите стандарти Google ще премахне рекламите от "значителен" брой от своите канали в YouTube, 99% от които са генерирали под 100 долара от реклами през миналата година, обяви компанията.

Google обещава да накара хората си да преглеждат всяка секунда от най-популярните видеа, отговарящи на условията за рекламиране, като това ще се случи до края на март по целия свят. Освен това фирмата променя и условията за създаване на търговски канали.

"Въпреки че миналата година предприехме няколко стъпки да защитим рекламодателите от неподходящо съдържание, знаем, че трябва да направим повече, за да се уверим, че техните реклами вървят редом със съдържание, което отразява техните ценности“, коментира Пол Мърет, вицепрезидент на Google, отговарящ за видеото и анализите.

Предишната вълна от промени в политиките на компанията се случи, като над 250 рекламодатели спряха рекламата си в YouTube миналата пролет след статии в новините, които показват, че въпросните реклами са показвани редом с екстремистко съдържание.

Много от марките се върнаха обратно в рамките на седмици или месеци, но направиха подобен ход през есента заради случаите, в които рекламите им бяха показвани във видеа с неподходящо съдържание, свързано с деца. Mondelez International, сред чиито брандове се нареждат бисквитите Oreo, както и производителят на компютри и принтери HP Inc бяха сред оттеглилите се.

Тези проблеми не засегнаха приходите на YouTube, която е ключова област за растеж на Google, сочат финансовите анализи.

От 20 февруари създателите на видеа ще трябва да привличат потребители, които да гледат поне 4000 часа техните клипове, както и да имат поне 1000 последователи, преди да могат да предлагат реклами и споделят приходите от тях. Изискването, представено през миналия април, беше за 10 хил. последователи, без критерии за продължителността на гледане.

Ограничаването на рекламата в по-малките канали няма напълно да адресира притесненията на рекламодателите за това, че създателите на видеа отиват прекалено далече, посочва YouTube в своя публикация.

Известният влогър Логън Пол има 15 млн. последователи, но миналата седмица YouTube прекрати всякакви търговски взаимоотношения с него след скандал заради това, че той показа във видео жертва на самоубийство.

Директорите на YouTube твърдят, че ще „насрочат разговори с нашите създатели в следващите месеци“, за да се види „какво друго може да се направи за справяне с това предизвикателство“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:12 | 06.09.22 г.
fallback