fallback

WhatsApp тества нова платежна функция в Индия

Потенциалът на WhatsApp да доминира на индийския пазар за P2P плащания е голям, като се има предвид, че милиони хора са онлайн

12:27 | 09.02.18 г.
Автор - снимка
Създател

WhatsApp започна да тества нова функция за разплащания в Индия, която ще позволи на хората да изпращат пари на други потребители на WhatsApp, без корпоративните акаунти, пише TechCrunch. Функцията понастоящем е в бета версия според източници, запознати с плановете на компанията, но не е обявена публично, защото в момента не е широко достъпна.

Компанията работи от известно време над поддръжката на функция за плащания, която ще се възползва от т. нар. Унифицирана система за плащания (UPI) и ще се подкрепя от редица индийски банки, включително State Bank of India, ICICI Bank, HDFC Bank и Axis Bank. 

Бета тестери са установили, че функционалността е онлайн и се подддържа от много банки в страната.

Според скрийншоти, публикувани в Twitter и на други места, потребителите, които са получили достъп до новата функционалност, ще видят функция за плащания в менюто „Настройки за WhatsApp".

След това потребителите трябва да конфигурират функцията, като първо верифицират телефонния си номер чрез SMS и изберат банка. След това опцията за изпращане на плащане ще е достъпна от главния интерфейс на WhatsApp в същата област, в която може също да споделите снимка, видеоклип, файл, контакт или местонахождение в сесията за чат.

Компанията, собственост на Facebook, получи одобрението на индийското правителство да включи UPI в услугата за съобщения през юли миналата година, за да извърши плащания, припомня Economic Times.

Това поставя WhatsApp в конкуренция с други услуги за съобщения, които вече поддържат плащания, включително наскоро стартирания от Google Tez и подкрепяната от китайския интернет холдинг услуга Tencent, както и платформата за дигитални портфейли Paytm, която пусна и функция за пращане на съобщения, за да се конкурира директно с WhatsApp.

Въпреки това възможността за плащания чрез WhatsApp се очакваше отдавна с нетърпение поради голямата популярност на приложението сред индийските потребители. Индия е най-големият пазар на WhatsApp с над 200 млн. дневно активни потребители. Всъщност приложението е толкова употребявано в тази страна, че дори води до проблеми, свързани със социалните норми в страната. 

Потенциалът на WhatsApp да доминира на индийския пазар за P2P плащания е голям, като се има предвид, че милиони хора са онлайн в региона благодарение на по-евтините планове за данни и евтините смартфони. Страната дори надмина за първи път през четвъртото тримесечие на 2017 г. САЩ по отношение на комбинираните изтегляния за iOS и Android, според App Annie.

WhatsApp отказва да коментира темата в детайли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:23 | 11.09.22 г.
fallback