Netflix има голямо влияние върху американския видео стрийминг пазар, а скоро може да се превърне и в международен блокбъстър. Това е изводът на Джон Блекледж, финансов анализатор, който следи компанията за финансовата компания Cowen.
Медийният стрийминг гигант бележи големи успехи в продуцирането на собствени оригинални продукции за пазара на САЩ, каквито са хитовите сериали „Странни неща“ и „Оранжевото е новото черно“.
Но от Netflix все повече се фокусират и върху чуждестранните пазари и създаването на продукции специално за тях, както е с „Dark“ - първият сериал, продуциран специално за германския пазар, и „3%“, който е насочен към клиентите на компанията в Бразилия.
Създаването на международни продукции ще позволи на компанията да привлече още повече чуждестранни абонати, което от своя страна би довело до още по-високи приходи от пазара отвъд Океана, отколкото Блекледж бе прогнозирал в досегашните си анализи.
Фокусът на Netflix върху чуждестранно съдържание „би довел до краткосрочно покачване на абонаментите, а в дългосрочен план би изкарало компанията на водеща позиция като производител на съдържание на много от големите чуждестранни пазари“, заяви Блекледж в своя актуализиран доклад от тази седмица, цитиран от BusinessInsider.
Преоценката, която Блекледж прави за международен успех на компанията, го подтиква да вдигне ценовия таргет за акциите на Netflix от 375 долара до 430 долара за акция.
Netflix разширява дейността си в чужбина от години. Въпреки че международните ѝ операции са на загуба през всичките тези години, изглежда, че този път ходът на компанията ще започне да се отплаща. Броят на чуждестранните стрийминг клиенти на Netflix надмина бройката на американските ѝ клиенти през миналата година, а приходи ѝ от чуждестранния пазар са вече почти изравнени с парите, които компанията генерира в САЩ.
От своя страна Блекледж очаква в бъдеще нещата да потръгнат все по-добре за Netflix и чуждестранните ѝ амбиции. Неговата прогноза е, че в рамките на 5 години абонатите отвъд Океана ще са двойно повече от тези в САЩ и това да доведе до 74% повече приходи.
Това е дори още по-бичи възглед в сравнение с предходните очаквания на анализатора. Сегашната му прогноза е, че до 2023 г. броят на чуждестранните абонати на компанията ще е с 4 милиона повече, отколкото в предишния му анализ, а той очаква международният бизнес на Netflix да генерира с около 350 млн. долара повече.
Всичко това няма да е напразно. На база на по-оптимистичните си надежди за чуждестранния бизнес на Netflix сегашната прогноза на Блекледж е, че през 2028 г. печалбата на акция ще е с 2 долара повече, отколкото при предишната прогноза. И именно това го подтикна да вдигне ценовия таргет.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни