Китайският гигант в онлайн търсачките Baidu надмина очакванията за приходите и печалбата си за тримесечието благодарение на силния растеж на своя основен бизнес с онлайн реклама, предава Ройтерс.
Последователните тримесечия със силна печалба показват, че Baidu се е научила да лавира през регулаторните пречки в Китай.
Baidu обяви, че нетната ѝ печалба е нараснала с 45 на сто до 6,4 млрд. юана (940,65 млн. долара), или 18,14 юана за американска депозитарна акция (ADS). Данните са за втотото тримесечие, което завърши на 30 юни. За сравнение, 18 анализатори, анкетирани от Thomson Reuters I/B/E/S, прогнозираха ръст от едва 13,4%.
Приходите от сегмента за онлайн реклама са скочили с 25% до 21,1 млрд. юана (3,10 млрд. долара) през тримесечието, благодарение на растежа на нюзфийд продукта на Baidu – приложение, сходно на фийда във Facebook.
Общите приходи са се увеличили с 24,4% до 25,97 млрд. юана (3,81 млрд. долара), надминавайки прогнозата за ръст от 22,4%.
Baidu инвестира значително в това да насърчи своя изкуствен интелект и автомобилния си бизнес, но най-обещаващите ѝ залози в тези сфери все още са в начален етап на развитие, което означава, че растежът на маржовете ще бъде под натиск известно време, твърдят анализатори.
По думите на анализатора на TH Data Тиан Хоу компанията продължава да инвестира в неща, които могат да ѝ донесат растеж в дългосрочен план.
„В резултат вярваме, че няма да видим никакъв растеж на маржа в обозримо бъдеще“, обясни той.
Въпреки по-добрите резултати от прогнозираното, темпът на растеж на печалбата на Baidu за второто тримесечие е по-бавен спрямо този през предходните четири отчетни периода.
Компанията обяви, че очаква приходите за третото ѝ тримесечие да са в диапазона 27,37-27,77 млрд. юана, което представлява ръст от 23-30% на годишна база. Прогнозата е над очаквания ръст от 18,9%, който прогнозират 17 анализатори, анкетирани от Thomson Reuters I/B/E/S.