fallback

IPO-то на Tencent Music стартира днес

Музикалното подразделение на технологичния гигант Tencent Holdings иска да привлече между 1,07 и 1,23 млрд. долара чрез предлагането си

15:14 | 03.12.18 г.
Автор - снимка
Редактор

Музикалната услуга Tencent Music Entertainment стартира в понеделник дългоочакваното си първично публично предлагане (IPO) в САЩ, търсейки 1,2 млрд. долара от пазара, след като глобалните фондови борси бяха подкрепени от временното примирие в търговския конфликт между САЩ и Китай, съобщава Ройтерс.

Музикалното подразделение на технологичния гигант Tencent Holdings иска да привлече между 1,07 и 1,23 млрд. долара чрез IPO-то си на New York Stock Exchange, сочат документи, подадени към Комисията на САЩ по ценните книжа и фондовите борси.

Компанията първоначално планираше да осъществи предлагането си в средата на октомври, но го отложи заради стръмните спадове на глобалните фондови пазари през последните няколко месеца, които можеха да засегнат оценяването.

Решението на Китай и САЩ да сключат 90-дневна пауза в търговската си война през уикенда изпрати пазарите в Азия нагоре, след като си поеха глътка въздух, че напрежението се успокоява, поне временно.

Гигантът в музикалния стрийминг продава 82 млн. акции в диапазона между 13 и 15 долара всяка, се вижда от документите.

Tencent Music може да продаде допълнителни 12,3 млн. ако, ако се упражни опция за превишаване размера на предлагането.

Сумата от 1,23 млрд. долара е по-малко от 2-та млрд. долара, за които първоначално се говореше, че ще бъдат цел на IPO-то, макар че компанията така и не потвърди подобна цифра.

Според източник, близък до сделката, Tencent Music е искала да излезе на борсата тази година, защото се е тревожила, че търговското напрежение между Вашингтон и Пекин ще се влоши, а не защото е имала спешна нужда от свеж капитал.

Не си заслужава да се чака още за потенциално по-висока оценка, ако трябва да се борят с толкова много несигурности“, казва източникът.

При 1,23 млрд. долара IPO-то ще бъде едно от най-големите на китайска компания в САЩ за тази година. То ще е малко зад предлагането за 2,4 млрд. долара на компанията за видео стрийминг iQiyi през март и за 1,6 млрд. долара на сайта за групови отстъпки Pinduoduo през юли.

Общо китайските компании са събрали 7,8 млрд. долара от IPO-та в САЩ тази година, което е най-високата сума от 2014 г. насам, сочат данни на Refinitiv.

Tencent Music притежава приложенията за стрийминг QQ Music, Kugou и Kuwo, както и караоке приложението WeSing, и твърди, че има над 800 млн. души месечно активни потребители.

Компанията цели оценка от до 25 млрд. долара, твърди източник, близък до сделката, което е около стойността на шведския му конкурент Spotify, който излезе на борсата в Ню Йорк през април и има пазарна капитализация от 24,3 млрд. долара.

Tencent Music обяви скок от 244% на печалбата през първите девер месеца на годината до 394 млн. долара спрямо 114 млн. долара за същия период на 2017 г. За сравнение, Spotify обяви нетна загуба от 520 млн. долара за първите девет месеца на годината.

Компанията ще оцени IPO-то си на 4 декември, а търговията с акциите ще стартира на 12 декември.

Още технологични новини вижте във видео материала!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:50 | 12.09.22 г.
fallback