fallback

Google влиза в бизнеса с онлайн банкирането

Това представлява един от най-смелите ходове на голяма технологична компания в банковия бизнес

16:40 | 13.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Снимка: Ройтерс

Google ще предостави на потребителите си възможност за онлайн банкиране през следващата година, съобщава източник, запознат с плановете на компанията. Това представлява най-смелия ход на голяма технологична компания в банковия бизнес, след като повечето от тях се съсредоточават върху създаване на условия за използване на кредитните карти и платформи за виртуални плащания, предава CNBC.

Проектът ще бъде ръководен от Citigroup и кредитно обединение към Станфордския университет. В. Wall Street Journal съобщава, че Google ще остави предоставянето на финансовата информация и съхранението й на банките - дейности, които така или иначе не може да извършва без лиценз.

„Нашият подход ще бъде да си партнираме с банките и финансовата система“, заяви в интервю главният мениджър и заместник-управител на звеното за разплащания нана Google Цезар Сенгупта. Той добави: „Google не възнамерява да търгуваме с личните данни на клиентите си...Ако можем да помогнем на повече хора да правят повече неща по дигитален начин онлайн, това е добре за интернет и е полезно за нас“.

Компанията ще трябва да убеди обществеността, която все повече се опасява от това как технологичните компании използват лични данни, че може да се вярва за предпазването на информацията за финансите на хората.

Чрез програмата, с оперативно название Cache, компанията ще стане последният лидер на Силициевата долина, който се опитва да навлезе в банковото пространство. Предишните опити на Apple и Facebook се изправиха пред различни препятствия заедно с нарастващия скептицизъм у потребителите относно предоставянето на лична информация на големите технологични компании.

Инициативата на Apple, за създаване на кредитна карта, се сблъска с множество проблеми. Партньорството на компанията с Goldman Sachs е напрегнато, след като Apple заяви, че е създала картата без помощ от страна на банките. Също така наскоро се появиха оплаквания, че алгоритъмът, използван за определяне на кредитните лимити на клиентите, е „по-благосклонен“ към мъжете.

Походът на Facebook за въвеждане на нова цифрова валута на пазара започват да губи своята инерция, след като компанията среща силен отпор от централни банкери и финансови анализатори по цял свят, което принуди част от членовете на Консорциумът Либра да се откажат от проекта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:58 | 12.09.22 г.
fallback