fallback

Amazon Music навлиза в подкаст надпреварата

Услугата се надява да привлече нови слушатели на този набираш популярност формат

15:58 | 17.09.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Музикалната услуга на Amazon.com навлиза на пазара на подкасти. Тя се превърна в поредната, която се насочва към тази бързо набираща скорост област, пише Wall Street Journal.

Въпреки че компанията навлиза на едно особено конкурентно поле, директорите ѝ твърдят, че услугата може да се представи по-различно от другите, както успя да го направи с музикалния стрийминг, като привлече нови слушатели на подкасти, най-вече чрез своите гласово активирани колонки.

Amazon ще трябва да навакса спрямо Apple Podcast, където повечето потребители слушат безплатно, и спрямо Spotify Technology, която инвестира стотици милиони долари във формата и влезе в битката за програми и таланти.

Amazon Music е третата по големина музикална услуга, ако съдим по абонаментите, нареждайки се след Spotify и Apple Music. Освен това привлече по-възрастна база от слушатели в Съединените щати, тъй като се предлага в комплект с останалите предложения в абонамента Prime и към колонките Echo.

„Въпреки цялата еуфория и растеж, подкастите са все още в зората на това да станат масови“, коментира Стив Бум, вицепрезидент на Amazon Music. “Нашето навлизане ще увеличи предложенията за всички и ще представи нови групи слушатели, точно както правим с музикалния стрийминг. Смятаме, че моментът е перфектен“.

Подкастите ще се предлагат безплатно в двете предложения на Amazon Music – включващото реклами и абонаментното. Когато потребител на колонка Echo поиска Alexa да му пусне подкаст, устройството ще използва каталога на Amazon Music като основен, ако подкастът е наличен в него. Музикалните слушатели ще могат да правят преход от мобилното приложение, това в колата и умните колонки, така че да слушат от същия момент на записа, в който са приключили по-ранното слушане.

Amazon Music разполага с над 70 хил. подкаста за начало. Въпреки че библиотеката е значително по-малка от тази от над 1 млн. подкаста на Apple и тази на Spotify с нейните 1,5 млн., Amazon стартира със заглавия като „Crime Junkie”, „What A Day”, „Radiolab”, „Revisionist History”, „Planet Money” и „Stuff You Should Know”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:57 | 13.09.22 г.
fallback