fallback

RBC: Apple може би има по-голям апетит към онлайн рекламата

За това подсказват промените в правилата ѝ за поверителност, твърдят анализатори

09:20 | 02.10.21 г.

Скорошните промени в поверителността на iPhone са знак, че Apple може да се опитва да навлезе по-сериозно на пазара на онлайн реклама, който е доминиран от Facebook и Google, твърди анализатори от RBC Capital Markets.

След актуализация на софтуера през април повечето смартфони iPhone позволяват на потребителите да решат кои приложения могат да следят активността им – ключова информация, която помага на компании като Facebook да предлагат таргетирани реклами на потребителите и да измерват тяхното влияние.

Функцията, която Apple нарича App Tracking Transparency (Прозрачност на следенето на потребители - ATT), притеснява много компании за мобилни игри и дигитална реклама, включително Facebook, която твърди, че промените са направили рекламирането в нейните платформи по-скъпо и по-трудно за брандовете.

„Гледаме на промените в поверителността като на знак, че Apple може би иска да се конкурира на глобалния рекламен пазар“, пише анализаторът на RBC Брад Ериксън.

“Apple може да използва поверителността на данните като прикритие, докато зад кулисите инвестира в алгоритъм за търсачки“, посочва той, визирайки потенциални рекламни приходи от търсачка, подобна на тази на Google.

През август анализаторите от Evercore ISI също посочиха, че Apple може да има амбиции в рекламата, като заявиха, че „възпрепятстването на рекламата на трети страни“ ще ѝ даде успешен старт в този бизнес. И все пак те посочват, че ATT е насочен към потребителската неприкосновеност, а не към монетизацията.

Apple, Facebook и Alphabet не са отговорили веднага на запитванията за коментар по темата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:32 | 14.09.22 г.
fallback