Президентът на Русия Владимир Путин каза, че броят на кибератаките срещу страната, идващи от чуждестранни „държавни структури“ се е увеличил няколо пъти, както и че Русия трябва да засили киберзащитата си, като намали ползването на чужд софтуер и хардуер, предава Ройтерс.
Уебсайтовете на много държавни компании и медии преживяха спорадични опити за хакерски атаки, откакто руските сили нахлуха в Украйна на 24 февруари. Тези опити често целяха да покажат информация, която противоречи на официалната линия, която Москва следва във връзка с конфликта.
„Правят се целенасочени опити за деактивиране на интернет ресурсите на ключова руска информационна инфраструктура“, коментира Путин, добавяйки, че сред целите са били медии и финансови институции.
„Бяха предприети сериозни атаки срещу официалните сайтове на държавни агенции. Много по-чести са и опитите за незаконно проникване в корпоративните мрежи на водещи руски компании“, посочва той.
На среща със Съвета за сигурност Путин коментира, че Русия трябва да подобри информационната сигурност в ключови сектори и да премине към използването на местни технологии и оборудване.
„Ограниченията на чуждестранни информационни технологии, софтуер и продукти се превърнаха в един от инструментите за натиск чрез санкции срещу Русия“, коментира Путин. „Редица западни доставчици едностранно спряха техническа поддръжка на оборудването си в Русия“.
По думите му случаите на блокиране на програми след актуализацията им стават все по-чести.
Изтичане на данни
Държавният комуникационен регулатор Роскомнадзор заяви в сряда, че е блокирал уебсайт, в който е имало личните данни на клиентите на редица компании. Той не посочи имената на въпросните фирми.
Втората по големина руска банка „ВТБ“ беше цитирана от медии да казва, че телефонните номера на част от клиентите ѝ са изтекли, но няма никакви рискове за парите им.
Компанията за онлайн търговия Wildberries и онлайн магазинът Avito отрекоха информацията в руски медии, че техни данни са били публикувани.
Изтичане на данни през март изложи личната информация на над 58 хил. потребители на приложението за доставки на храна на Яндекс – Яндекс.Еда.
Конкурентът на услугата Delivery Club днес се извини на потребителите си, след като информация за негови поръчки се появи онлайн.
„Данните включват информация за поръчки и не засягат банкови детайли. Ще направим всичко, което можем, за да предотвратим допълнително разпространение на данните“, писа ТАСС, позовавайки се на компанията.
Москва отдавна иска да подобри вътрешната си интернет инфраструктура, като дори направи тест за изключването си от световния интернет през миналото лято.


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната