Vivacom успява да задържи лидерската си позиция на българския телеком пазар по отношение на приходите.
През първото тримесечие на 2015 г. компанията отчита най-високи приходи спрямо другите оператори на пазара – 201,3 млн. лева, съобщават от оператора. Те са разпределени както следва: 56% мобилни услуги (с 5% повече от същия период през 2014 г.); фиксирани гласови услуги – 21% ръст, фиксиран интернет – 12%; телевизия – 6%; други фиксирани услуги – 5%.
Компанията обаче отчита спад на печалбата. Коригираната EBITDA (печалба преди данъци, такси и амортизация) възлиза на 83,075 млн. лева спрямо 85,744 млн. лв. година по-рано, което е спад от 3 на сто.
Компанията продължава да е единственият телеком с нарастващ дял на приходите от мобилни услуги, достигащ 27% в края на март 2015 г. Операторът задържа стабилен дял от 85% на абонатите с договор за абонамент, което е с 8 процентни пункта повече от средните нива на пазара (77%). Броят на мобилните абонати е възлизал на 2,896 млн. спрямо 2,594 млн. година по-рано, което представлява ръст от 12 на сто.
За първото тримесечие на 2015 г. компанията отчита 362 хиляди потребители на интернет, като сред тях нараства и делът на абонатите, използващи оптичната мрежа – 38%, което е с 13 процентни пункта повече от същия период за 2014 г.
За първото тримесечие на 2015 г. компанията отчита и ръст в абонатите си на телевизионна услуга, които са 333 хил., което е с 65 хил. повече спрямо същия период през миналата година. Увеличава се и делът на потребителите на IPTV – 34% от всички абонати в края на март 2015 г. спрямо 27% в края на март 2014 г. Компанията вече заема второ място сред телевизионните оператори в страната.


Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО