Както в Румъния, така и в България има изключително голяма конкуренция на телевизионния пазар, а навлизането на платената телевизия у нас вече е над 85%, заяви пред Investor.bg Михай Урсой, мениджър на SES Astra за Румъния, България и Молдова. Той беше в страната по повод годишната конференция на Българската асоциация на кабелните комуникационни оператори (БАККО).
По думите на Урсой България е относително малка страна и фактът, че има три DTH (Direct-to-home) платформи ясно подсказва, че средата е особено конкурентна.
Същевременно много от независимите играчи успяват да се сдобият с качествено и интересно за зрителите съдържание, като спортното например.
“Това е добър знак за пазара, защото има справедлива конкуренция в дистрибуцията, вместо един оператор, който да разполага с ексклузивни права”, коментира експертът.
“Хората и пазарът в България са много отворени. Потребителите са добре осведомени за новите технологии и тенденциите. Благодарение на това те са готови да се адаптират към нововъведенията”, обясни Михай. Според него това ще бъде особено полезно на фона на трансформациите, на които сме свидетели в телекомуникационната индустрия.
Според Урсой тези промени се случват по-бавно в България и региона, отколкото в САЩ например, но това забавяне не е голямо. Хората знаят всичко, знаят как да го направят, но първо трябва да създадат бизнес модел, по който да работят, допълва той.
Урсой твърди, че в България водещ критерий за зрителите е цената, а не качеството на телевизионната услуга, макар че за страната не са правени подобни проучвания. Скорошно проучване за румънския пазар показва, че за зрителите цената остава особено важна, както и броят на каналите. Не на последно място се нарежда богатият избор на съдържание.
Същевременно в международен план телевизионната индустрия се развива значително, благодарение на множеството иновации в нелинейните услуги (тези по заявка). По отношение на линейните услуги индустрията е в застой, коментира експертът.
“Там нещата са доста по-скучни”, категоричен е той. “Но все пак трябва да отбележа, че линейното предаване е основният двигател на телевизионната дистрибуция. Телевизорът в дневните ни стаи продължава да е най-важният екран в къщите ни”.
В България и региона голямото предизвикателство пред телевизионните оператори се оказва трудното откриване на начини да се отличават един от друг. Често те не успяват да го постигнат, затова предпочитат да заложат на сваляне на цената. Този подход обаче се оказва проблем, тъй като увеличнието на цените отново на по-късен етап е почти невъзможно, твърди Михай Урсой.
По думите му не само ниската цена е проблем, но и фактът, че приходите и маржът на печалбата от отделния потребител са доста ниски.
На фона на всичко това експертът смята, че в следващите години телевизионният пазар ще се консолидира значително. Въпреки че не е убеден какво ще се случи с DTH платформите, той твърди, че кабелните оператори ще са значително по-малко на брой, отколкото в момента.
“Навлизането на HD каналите ще се подобри значително. Много канали, които сега са само със стандартна дефиниция, ще се опитат и ще развият HD версии, което е особено важно. Смятам, че линейните услуги ще останат все така ключови, колкото са днес”, обобщава Урсой.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
преди 10 години Какъв телевизионен пазар, след като bTV е под влиянието на реформаторите и Прокопиев, Нова тв е за Бойко, а БНТ жива да я оплачеш! Единствената телевизия в България, която си заслужава с професионално направени материали е Bulgaria On Air! отговор Сигнализирай за неуместен коментар