fallback

Теленор насочва фокуса си към дигиталните услуги

Компанията представя в България част от предложенията, които Telenor Group предлага в световен мащаб

15:03 | 16.06.16 г.

Telenor Group и Теленор България се насочват все повече върху развиването и предлагането на дигитални услуги, обяви главният изпълнителен директор на телекома Стайн-Ерик Велан.

По думите му това е неизбежно на фона на световните тенденции, които показват, че хората използват все по-често мобилните си устройства и съответно мобилен интернет. Същевременно нараства преносът на данни и има значителни промени в потребителските навици.

По думите на Велан компанията ще започне да предлага все повече от услугите, които Telenor Group предлага по света.

От своя страна Брано Джурович, мениджърът на отдел „Потребителски услуги“ на Теленор България, обяви, че след две седмици компанията ще стартира предлагането на ново безплатно приложение, наречено My Contacts. То е разработено от фирмата и има за цел потребителите да могат бързо и лесно да прехвърлят и съхраняват контактите от телефона си в облака. При използването на услугата операционната система на устройството не е от значение, а то може да бъде отваряно и през персонален комютър. По думите на Джурович My Contacts вече се ползва от над 1,3 млн. души от цял свят. От гледна точка на сигурността от компанията подчертаха, че услугата е направена така, че самите контакти остават собственост на потребителя, а фирмата няма никакви права върху тях.

От 1 юни Теленор България пусна и безплатната облачна услуга Capture, която вече има над 1 млн. потребители по целия свят. Тя предлага възможност за лесно и сигурно съхранение и споделяне на снимки и видео. От старта у нас досега тя има 10 хил. потребители, които се увеличават с по около 1000 на ден. Джурович уточни, че потребителите в България ползват средно по 2,4 GB пространство за съхранение. До момента те са качили в облака над 3 млн. снимки и видеа. На ден средно се качват по 250 хил. файла.

В портфолиото на Теленор България вече има и услуга, която Telenor Group предлага от години - Плати с Теленор. Чрез нея потребителите могат да заплащат за покупките на приложения и мобилно съдържание в Google Play и Windows Phone Store заедно със своята месечна сметка към оператора. До момента средната цена на покупките у нас достига 4,50 лв., а най-купуваното приложение е Poweramp Music Player, разкриха от компанията.

По думите на Джурович Теленор продължава своята дигитална трансформация, а причината за всичко това са тенденциите на пазара. Ръстът на общото потребление на мобилен интернет на Теленор България между ноември 2015 и април 2016 г. (след като компанията пусна своята 4G услуга) е 30,9%. Средното потребление на клиент е скочило с 20,6% през същия период. Същевременно проникването на смартфони е нараснало с 6,4%, докато броят на потребителите на мобилен интернет се е увеличил с 8,4%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:36 | 11.09.22 г.
fallback