Обслужването на клиенти все още е най-големият проблем на българските телекоми, твърди агенцията за медийни анализи "Персептика". Изводът е направен след проучване на настроенията в социалните мрежи, проведено през второто тримесечие на 2016 г.
Теленор е единственият оператор с позитивна оценка на покритието и скоростта на 4G LTE мрежата. При другите двама доминира негативното отношение, посочват от агенцията.
За потребителите на социалните мрежи телевизията е по-важна от гласовите услуги, сочи още проучването.
Най-голям отзвук предизвиква Мтел (40%), следван от Виваком (34%) и Теленор (26%). Като причина за това се сочи, че по време на разглеждания период Мтел и Виваком дават старт на новите си LTE мрежи, докато Теленор представи своята още миналата година.
4G мрежата е топ приоритет за клиентите
LTE мрежата е водеща тема по важност за клиентите на Виваком, следвани от тези на Теленор и Мтел. 4G скоростите са много добре оценени от потребителите в социалните мрежи, но покритието е проблемно за Мтел и Виваком.
16% от потребителите от социалните мрежи критикуват 4G покритието на Мтел, докато позитивните мнения са с четири пункта по-малко (12%). В същото време обаче 59% от клиентите на телекома хвалят скоростта на LTE мрежата спрямо 18%, които споделят, че бързината не е достатъчна.
Теленор отчита най-много позитивни мнения – както за скоростите, така и за покритието на новата 4G мрежа (53% и 45%, респективно). Негативните мнения за покритието са едва 20%, докато тези за скоростите са 26%.
При Виваком също доминират негативните коментари за покритието – 17% спрямо 13% позитивни и 70% неутрални. Скоростите на мрежата обаче са много високо оценени (58% позитивни мнения и 21% негативни, докато неутралните са 21%).
Малцина оценяват позитивно телевизионните услуги и интернет
Мтел събира 22% негативни коментари за предлаганите телевизионни услуги и едва 7% позитивни, като неутралните са 71%. Потребителите оценяват предимно негативно оптичния интернет на компанията (46%), а доволните са само 11%. Останалите 43% не изразяват конкретно мнение.
Негативните коментари за телевизията на Виваком също преобладават (28%) спрямо позитивните (21%). Неутралните са 51%. Оптичният интернет на компанията събира едва 17% положителни мнения.
Клиентското обслужване с най-ниска оценка
И при трите телекома водеща тема с ниска оценка е клиентското обслужване. От общия брой негативни коментари за качеството на облужването Виваком заема първото място с 55%, следван от Мтел (30%) и Теленор (15%).
Клиентите критикуват компетентността на служителите в телефонните центрове за обслужване на клиенти, както и отношението на представителите на компаниите в магазинната мрежа. При Виваком, например, ключова роля за негативните коментари играе поведението на техниците при посещение на място за отстраняване на повреди.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации
преди 9 години Оказва се, че тези ''Персептика'' нямат нито адреси, нито телефони нито сайт - за собствениците им няма никъде ни дума, а се цитират от медиите за какво ли не - от от бежанци, до социални мрежи и перални. ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар