fallback

А1 България отчита ръст на печалбата от над 13% за тримесечието

Спад обаче има при броя клиенти на мобилните услуги на телекома - с 2,5% на годишна база

14:50 | 16.10.19 г.
Автор - снимка
Създател

А1 България продължава тенденцията от края на 2016 г. за ръст във всички основни бизнес показатели и през третото тримесечие на тази година. Телекомът отчита печалба преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) от 49,8 млн. евро, което представлява ръст от 13,6% на годишна основа.

Общите приходи на компанията също бележат повишение на годишна основа с 11,8% до 122 млн. евро. Най-голямо увеличение има при тези от фиксирани услуги (17,1%) и от оборудване (16,2%). Основните фактори за резултатите са дигиталните бизнес услуги на компанията, ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport и предлагането на повече услуги на съществуващите абонати, посочват от компанията.

Спад се отчита единствено в графата „други приходи“, които намаляват за тримесечието с 28,4% до 1,1 млн. евро.

От А1 посочват още, че бизнес направлението им за информационни и комуникационни технологии (ICT) става все по-значим фактор за подобряване резултатите на компанията. През последните три месеца телекомът е интегрирал успешно 950 ICT проекта за корпоративни и институционални клиенти.

Средният приход на компанията от абонат (APRU) за тримесечието е 5,9 евро, което е повишение от 12,5%, а за деветмесечието ръстът е от 9,3%. Що се отнася до средния приход от фиксирана линия (APRL), то той се увеличава с 6,9% до 13,4% за периода от юли до септември и с 6,3% от началото на годината.

Спад обаче има при броя клиенти на мобилните услуги на телекома. За първото тримесечие те са 3,92 млн. - понижение на годишна основа от 2,5%.

За първите девет месеца на годината представянето на компанията изглежда по сходен начин. Приходите нарастват с 6,5% до 348,5 млн. евро, а печалбата – с 13,4% до 137,6 млн. лв. Приходите от услуги се увеличават с 8,5% до 281,7 млн. евро, като и тук най-голям е ръстът при тези от фиксирани услуги (15%), а спад се наблюдава в графата „други приходи“ (-28,5%).

За деветмесечието мобилните услуги на компанията отчитат добри резултати и в двата сегмента – корпоративни и частни клиенти, следвайки тенденция на ръст при средния приход от абонат (ARPU) от 9,3%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:31 | 10.09.22 г.
fallback