fallback

AT&T повиши прогнозата си, докато бизнесът се възстановява от пандемията

Компанията разкрива особено добро представяне на видео стрийминг услугата HBO Max

21:13 | 22.07.21 г.

AT&T повиши годишната си финансова прогноза, след като компанията излезе от пандемията с повече клиенти на мобилни и интернет услуги и надмина очакванията на анализаторите за броя на абонатите на телефонни услуги и за приходите за второто тримесечие, предава Ройтерс.

Цената на акциите на компанията нарасна с 1,61% преди началото на борсовия ден.

Резултатите излязоха в момент, в който AT&T свива фокуса си върху медийните инвестиции, за да се концентрира повече върху първоначалния си бизнес с предоставянето на мобилни и интернет услуги.

Преди да финализира сделката за обединяването на нейното медийно съдържание с Discovery, AT&T заяви, че WarnerMedia продължава да привлича повече клиенти към стрийминг услугата HBO Max и записа по-високи приходи, тъй като спортните събития на живо и излъчваните по телевизията събития бяха подновени след спирането им заради пандемията.

През тримесечието, завършило на 30 юни, компанията е добавила 789 хил. нови абонати, които плащат месечна сметка. Броят им надмина прогнозата на Wall Street за 278 хил. абонати по данни на FactSet.

Телекомът загуби 151 хил. абонати през същото тримесечие година по-рано заради въздействието на пандемията.

WarnerMedia е добавила 2,8 млн. абонати към премиум канала HBO и стрийминг платформата HBO Max през тримесечието, благодарение на нови филми като „In the Heights” и „Mortal Kombat”, който е базиран на популярна видео игра.

Растежът на броя на абонатите на дигиталните видео услуги на компанията е знак, че пазарът за стрийминг в САЩ все още не е наситен. Данните подсказват, че HBO Max взима от пазарния дял на стрийминг пионера Netflix, който отчете, че е загубил 430 хил. абонати в Съединените щати и Канада през второто тримесечие.

AT&T повиши прогнозата си за глобалните абонати на HBO Max, като очаква те да достигнат между 70 и 73 млн. до края на тази година. По-рано тя очакваше 67-70 млн. абонати.

И все пак решението на AT&T да излезе от развлекателния бизнес отразява огромните разходи и предизвикателствата, с които трябва да се справя, в изпълнената с множество играчи индустрия за видео стрийминг.

В световен план HBO и HBO Max в момента имат 67,5 млн. абонати, спрямо 209 млн. абонати на Netflix.

AT&T е привлякла 246 хил. нови абонати на оптичен интернет през тримесечието, спрямо 225 хил., добавени през същия период на миналата година. Компанията превърна този бизнес в свой приоритет, за да обслужи повече домакинства, предлагайки им по-бърз интернет чрез оптични кабели.

Общите приходи на AT&T са нараснали със 7,6% до 44 млрд. долара, надминавайки средната прогноза на анализаторите за 43,67 млрд. долара според Refinitiv.

Сега AT&T очаква приходите ѝ за 2021 г. да се увеличат с 2 до 3%, а коригираната печалба на акция да се повиши с нисък до среден едноцифрен процент.

По-рано компанията беше прогнозирала 1% ръст на приходите, докато коригираната печалба на акция се очакваше да остане стабилна спрямо предходната година.

Нетната печалба на AT&T е нараснала до 1,5 млрд. долара, или 21 цента на акция, през второто тримесечие, спрямо 1,2 млрд. долара, или 17 цента на акция, година по-рано.

Като се изключат някои елементи, AT&T е спечелила по 89 цента на акция, над прогнозата за 79 цента на акция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:13 | 09.09.22 г.
fallback