fallback

Activision Blizzard влиза и в кино бизнеса

Разработчикът на PC игри ще вкара своите хитове на малкия и големия екрани

22:50 | 09.11.15 г.
Автор - снимка
Създател

Разработчикът на електронни игри Activision Blizzard Inc., който наскоро обяви придобиването на King Digital Entertainment Plc за 5,9 млрд. долара, възнамерява да превърне своите популярни видео игри, включително хита си Call of Duty, във филми и телевизионни шоупрограми, пише The Wall Street Journal.

През уикенда компанията заяви, че създава филмово и телевизионно поделение, което да използва огромната налична интелектуална собственост по нов начин. Ник Ван Дайк, бивш старши стратег в Walt Disney Co., е избран за съпредседател на Activision Blizzard Studios, като ще ръководи поделението заедно с друг изпълнителен директор, чието име ще стане ясно скоро.

„Нашите силно ангажирани фенове вече ще могат да гледат игрите, които обичат, и на кино и телевизия", заяви главният изпълнителен директор на Activision Боби Котик в интервю за WSJ.

Интелектуалната собственост на Activision, която варира от съвременния блокбъстър Destiny до класики от 1980 г., като например Kaboom, е търсена от холивудските студия в продължение на години, но компанията винаги се e съпротивлявала срещу подобна възможност.

„Онова, от което се нуждаехме, беше да чувстваме, че може да създаваме съдържание, което да предоставя стойност за франчайзите и играчите и единственият начин да правим това, е да го правим сами", каза Котик.

Компанията ще работи с традиционните студия за дистрибуция на своите филми. Въпреки това Котик намеква също, че Activision няма да се придържа само към големия екран или малките екрани от гледна точка на платформите за разпространение.

„Ние имаме гъвкавостта да решаваме кой ще е най-добрият начин за публиката да консумира нашето съдържание", казва той. Това може да включва предлагането на онлайн съдържание в стрийминг видео услуга, подобна на мрежата World Wrestling Entertainment. „Ние ще разглеждаме всяка възможност по отделно", каза Котик.

Activision обяви, че планира да направи от Call of Duty филм и вероятно тв франчайз. Първата продукция на компанията като TV версия е на популярния ѝ детски франчайз  Skylanders, за която през май фирмата заяви, че е донесла приходи от 3 милиарда долара в глобален мащаб, откакто стартира през 2011 г.

Activision обяви, че стартира с наемането на сценаристи, редактори, директори и друг вид таланти от бранша, както и че ще запази пълен творчески контрол над съдържанието на своите студийни разработки.

PC играта World of Warcraft вече започва да се превръща във филм чрез Legendary Entertainment, след като Blizzard сключи такова споразумение преди да бъде погълната от Activision през 2008 г. 

Аctivision Blizzard разработва игри за персонални компютри и конзоли на Sony, Microsoft и Nintendo. Базираната в Санта Моника, Калифорния, компания е един от най-големите играчи в бранша, но стана независим едва миналото лято. Преди това той бе част от френската медийна група Vivendi. През последните три години Vivendi обяви редица свои активи за продажба, като например френския мобилен оператор SFR и африканския мобилен оператор Maroc Telecom, за да намали дълга си и да се съсредоточи върху чисто медийния бизнес.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:57 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още