Откритите уязвимости са продължаващ от години проблем за телефоните с Android. За разлика от смартфоните с операционната система на Apple или Microsoft, важните актуализации на системите за сигурност не са на разположение веднага за всички апарати с Android.
Производителите на джаджите решават сами дали и кога да предоставят на клиентите си актуализациите за системата на Google. Дори големи производители в миналото си даваха време, преди да преминат към ъпдейт.
А това може да има фатални последици. Голямата уязвимост "Stagefright" бе проспана дори от големи производители, като LG и OnePlus и бе затворена с пач едва след няколко месеца, въпреки че Google предостави почти веднага актуализация.
Досега Google разчиташе предимно на призиви към производителите да последват примера ѝ и да актуализират бързо системите. Но сега компанията вече планира и по-директни мерки, предава Bloomberg, позовавайки се на свои източници. Една от тях е въвеждането на рейтинг система, която ще дава оценки на производителите за поддръжката на Android, която е била изготвена в началото на година. Очаква се никой да не иска да е със слаба оценка и Google се надява така компаниите да започнат да обновяват платформата по-често, за да получат и запазят добър рейтинг. За момента първата версия на рейтинг системата вече се разпространява сред самите компании, но Google е заплашил да я направи публична.
Проблеми има и от страна на мобилните оператори, които се бавят също твърде дълго с тестове и проверки на новия софтуер. Освен това е и сравнително скъпа процедура, което практически отказва и производители, и телекоми. Според агенцията Google настоява актуализациите за уязвимости да отпаднат от задължителните тестове. Освен това компанията пробва да заобиколи телекомите, пускайки част от новите функции като отделни приложения. Така може да ги обновява директно, без да чака производители и оператори.
По данни на самата Google на над 90% от всички смартфони и таблети с Android имат стари версии. При iPhone по данни на Apple още от началото на годината 75 на сто от всички устройства с iOS са с последната версия iOS 9.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
преди 9 години Заплахите на калифорнийският монополист, поддържан от американското правителство, по никакъв начин не са свързани с официално изтъкнатите аргументи от типа: ,,за сигурността на потребителя". Новите версии на андроид допускат възможността информацията, която се визуализира на частните потребителски устройства да става достояние на монополиста Алфабет и да може да бъде включвано в профила на поребителя с цел ,,пазарно насочване"и продажба на лична потребителска информация на рекламодатели. отговор Сигнализирай за неуместен коментар