fallback

В Европа iOS расте по-бързо от Android

Япония е единствената страна в статистиката на Kantar, в която през ноември, декември и януари са продадени повече устройства с iOS

09:28 | 20.03.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

През ноември, декември и януари Android и iOS продължават да отнемат пазарен дял от Windows Phone на петте големи европейски пазара (Германия, Франция, Великобритания, Италия и Испания), показват данните на анализаторската компания Kantar в анализа Kantar Worldpanel Comtech. Apple обаче се възползва от слабостта на операционната система на Microsoft по-силно, отколкото Google. Пазарният дял на операционната система на компанията от Купертино расте с 2,4 процентни пункта до 22,7 на сто, докато Android добавя само 1,4 пункта до 74,3 на сто.

По подобен начин се развиват и продажбите на смартфони в Германия. Там на 75,5% от продадените между ноември 2016 г. и януари 2017 г. смартфони е инсталиран Android. iOS постига в Германия ръст от 2,0 пункта до 21,3 на сто от пазара. 

С 4,7 и 5,9 пункта ръстовете на iOS във Великобритания и Франция са двойно по-високи. Само в Испания, където Android владее цели 89,4 на сто от пазара, операционната система на Google расте по-бързо от iOS.

И в САЩ пазарният дял на Windows се свива двойно до 1,3 на сто. iOS намали изоставането си от Android с около 4,7 пункта – 2,9 пункта добавя iOS, докато Android губи 1,8 пункта на годишна база. С 56,4 на сто пазарният дял на Android в САЩ е значително по-малък, отколкото на други пазари.

„Трудно е да се предвиди влиянието на представените на конгреса в Барселона устройства за развитието на американския пазар, особено след като много от тези устройства не са предназначени за американски клиенти“, казват от компанията за анализи. Според техните данни 70% от американския пазар са доминирани от Apple и Samsung, а на третия голям производител LG се падат 11,1% от продажбите.

Ниски стойности за Android анализаторите отчитат и за Австралия (55,7 на сто), Великобритания (54,4 на сто) и Япония (49 на сто). Япония е и единствената страна в статистиката на Kantar, в която през тримесечието на януари са продадени повече устройства с iOS.

Въпреки това важният китайски пазар продължава да бъде проблем за Apple. През януарското тримесечие, в което се включва коледният бизнес, пазарният дял на Apple се свива с 8,4 пункта до 16,6%. Apple дори обяви в края на януари на спад на продажбите за Китай от 12 процента.

В Народната република Android подобрява позициите си с 9,3 пункта до 83,2 на сто, защото делът на Windows се сви в региона с 0,8 пункта до 0,1 на сто. Така в Китай Windows се приравнява с категорията „Други“, на която също се падат 0,1 на сто.

На фона на спадащите данни за Windows Phone и Windows 10 Mobile от Kantar очакват, че се придвижваме към „света на двете операционни системи“. „Дните, в които Blackberry OS, Symbian или Windows Mobile играеха важна роля, са отминали. Ясно е, че в бъдеще ще има само две екосистеми за смартфони - iOS и Android. За да са успешни, производителите ще трябва да играят по техните правила“, казват анализаторите.   

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:06 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още