fallback

Поне 60 фирми в България произвеждат електронни игри

Няма недостиг на кадри, в тази индустрия те се създават от процеса, твърди Габриел Добрев, съосновател на Haemimont Games

13:15 | 19.06.17 г. 7
Автор - снимка
Създател

Поне 60 са по-големите компании в България, които са активни в гейминг индустрията и произвеждат игри, въпреки че няма официални данни за това, каза в предаването UpDate на Bloomberg TV Bulgaria Габриел Добрев, съосновател и главен изпълнителен директор на Haemimont Games.

„Именно това искаме да променим с GameDevs – да съберем информация за цялата индустрия и да направим нещо като нейна визитка - колко хора се занимават с това, колко компании са...“, каза още Добрев.

По думите му именно това е един от правилните пътища за развитието на България, защото де факто няма никакво ограничение за растежа, „имаме потенциала да растем, колкото имаме сили". 

Според Добрев всъщност за този бранш е нужен само човешкия капитал, който в България не липсва. „Кадрите в тази индустрия се създават от процеса. Колкото повече компании се занимават с това, толкова повече хора намират място и започват да работят в тях и се развиват в тази посока. В България има достатъчно хора, които поне имат желание да се занимават с тази дейност“, поясни още основателят на компанията, производител на хитовата игра Tzar: The Burden of the Crown. По думите му и разликата в заплатите в бранша между България и Запада не е особено голяма.

Добрев коментира и българския пазар, който почти липсва заради сериозно изразения проблем с пиратството. По думите му никоя компания не може да намери реализация само на нашия пазар, но обикновено игрите се правят за глобалните пазари, а за малките, сред които и българския, дори не се превеждат.

„Но игрите имат леко магичен компонент. Целта не е играта да отговаря на определени специфики, а трябва да е забавна. За съжаление, никой не може да каже какво трябва да се направи, за да бъде една игра забавна.  Затова не става дума за чист аутсорсинг и в игрите няма такова нещо като чист аутсорсинг. Основната идея и логика няма как да бъдат формализирани и аутсорснати. По-скоро говорим за създаване на екипи, които имат идея как се правят игри, какво ги прави забавни и могат да се справят с тази задача, което е абсолютно нетривиален процес“, поясни още Добрев.

Той е на мнение, че и вторият опит за налагане на виртуалната реалност- този от последните няколко години, няма да е успешен. Но въпреки това е оптимист, че тази технология ще пробие и именно игрите ще са първите, които ще я наложат.

Изминали издания на UpDate гледайте тук.

Следете UpDate и във Facebook.

Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:54 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още