Китайският технологичен гигант Tencent Holdings се насочва към Япония, за да оспори господството на Amazon и Microsoft на тамошния пазар за облачни технологии, пише Nikkei Asia Review.
Tencent пренасочва фокуса си към чуждестранните пазари, опитвайки се да запази високия си темп на растеж, докато икономическата експанзия на Китай намалява.
Бизнесът с облачни технологии донесе до 3%, или 9.1 млрд. юана (1.32 млрд. долара), от общите приходи на Tencent през 2018 г., което е двойно повече спрямо миналата година. Въпреки това, след като Пекин затегна регламентите за игралната индустрия и намали растежа си, Tencent започна да търси други фирми с високи доходи.
Според IDC Japan, пазарът на облачни услуги в страната се очаква да нарасне до 1.69 трлн. йени (15.64 млрд. долара) през 2023 г., от 668.8 млрд. йени миналата година. Благодарение на силния старт на американските компании Amazon и Microsoft, Tencent ще фокусира облачния си бизнес върху дата хостинг от доставчици на игри и споделяне на видео в Япония.
Tencent е най-голямата китайска компания за игри, а над 80% от 100-те най-големи компании за споделяне на видеоклипове са клиенти на облачния ѝ бизнес.
Tencent очаква японското звено да регистрира 100 компании в рамките на една година.
Ян Уан, генерален мениджър на операциите за Tencent Cloud International, сподели пред Nikkei, че тази година бизнесът ще нарасне между 4 и 5 пъти.
Смята се, че Tencent, която има офис в Токио, изтъква надеждността на услугата си, докато ухажва японските компании. Тя е започнала вече да предоставя облачни услуги на някои от големите японски компании за електронни игри.
Тъй като услугите за игри и споделяне на видео използват лични данни за потребителите, Tencent се е свързала с центъра за обработка на данни Colt, чието седалище се намира във Великобритания, с идеята да създаде център в Япония, за да подобри сигурността в това отношение. Друг ръководител на Tencent заяви, че компанията ще спазва местните закони и разпоредби и никога няма да обработва данни на клиентите без искане от клиента.
Компанията е на второ място в китайския пазар на облачни услуги след Alibaba Group Holding. В Япония, от 359 компании, които през май съобщиха, че използват облачни услуги, 47% посочват, че работят с Amazon и 26% с Microsoft. Някои от компаниите са използвали услугите и на двете дружества.
Tencent за първи път стартира своя облачен бизнес извън граница през 2016 г. и оттогава разширява подкрепата си за други китайски интернет компании, имащи операции в чужбина. В момента тя предоставя услуги в САЩ, Канада, Германия, Русия, Сингапур, Индия, Тайланд и Южна Корея.


Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм