fallback

К. Хаджигеоргиев: Софтуерните компании у нас създават все по-стойностни продукти

Някои компании се преориентират към предлагане на продукти, други се профилират към по-високо платени услуги в нишови вертикали или перспективни като ръст сектори

23:00 | 25.02.20 г.

Повишаването на стойността, която софтуерният бранш създава за самите компании, е сред основните в сферата тенденции напоследък. Някои компании се преориентират към предлагане на продукти. Други се профилират към по-високо платени услуги в нишови вертикали или перспективни като ръст сектори. Това каза Крум Хаджигеоргиев, изпълнителен директор на "Мелън", в ефира на Bloomberg TV Bulgaria

"Когато бе "златната треска" за приложения, бяхме направили няколко, които искахме да преобразят фирмата в продуктова компания. Някои от тях се справиха добре, други - не. Избрахме фокуса да сме компания за услуги", споделя Хаджигеоргиев.

Според него в последните пет години „Мелън“ е постигнала растеж по отношение на приходите от 15-20% на годишна база.

" Като брой хора растежът е по-бавен. 15-25% е устойчивият ръст, всичко останало е процес на амбиция и риск", посочи гостът.

Привличане на таланти и клиенти

Крум Хаджигеоргиев подчерта, че основното предизвикателство в бранша е намирането на интересни и забавни проекти, които имат стойност и смисъл.

"Създаваме софтуер по поръчка заедно със своите клиенти, които имат техническа експертиза, и придаваме ноу-хау как се изгражда добър софтуерен продукт", уточни изпълнителният директор на "Мелън".

Според Хаджигеоргиев предприемаческата екосистема у нас в последните 7-8 години работи при ускорена енергия и вече е придобила по-завършен вид.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:31 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още