IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Deloitte ще използва AI в опит да избегне масови съкращения в бъдеще

Гигантите в консултантските услуги вярват, че технологията ще им помогне да оптимизират работата на човешките си ресурси

10:42 | 17.12.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Гигантите в консултантския свят са изправени пред необичайна трудност тази година – много от тях са в процес на освобождаване на стотици служители, въпреки че наеха хиляди висшисти, за да се справят с новото търсене. Сега една от най-големите компании в сектора се насочва към изкуствения интелект, за да промени това, пише Bloomberg.

Deloitte използва изкуствен интелект (AI), за да оцени уменията на своите кадри и да начертае планове, които биха изместили служителите от по-спокойните части на бизнеса към позиции, които са по-търсени. Това е част от по-широк залог за фирмата, че технологията ще ѝ позволи да започне да наема по-умерено кадри с течение на времето.

Всичко това се случва, след като Deloitte нае 130 хил. души през тази година. Но в разгара на тези назначения фирмата предупреди хиляди служители в САЩ и Обединеното кралство, че има риск работните им места да станат излишни, след като компанията беше принудена да преструктурира определени части на бизнеса си в отговор на забавянето на търсенето.

„Очевидно голямата цел е да можем да избегнем големи промени в наемането и съкращаването“, коментира Стивън Ролс, глобален главен директор по кадрите в Deloitte. „Винаги бихте могли да бъдете по-ефективни и ефикасни в намирането на точните хора“.

След пандемията наемането на кадри от Deloitte достигна пик. Графика: Bloomberg L.P. След пандемията наемането на кадри от Deloitte достигна пик. Графика: Bloomberg L.P.

Deloitte и конкурентни компании за професионални услуги вече са започнали да експериментират с използването на генеративен изкуствен интелект, за да премахнат повтарящата се, отнемаща време работа, която дълго време беше запазена за младши служители – като подготовка на документи за вътрешни срещи или събиране на данни за представяне пред клиенти.

Компаниите се надяват, че технологията ще им помогне да управляват по-добре хилядите служители, които привличат всяка година.

Общият брой на служителите на Deloitte вече наближава 460 хил. след бума на наемането по-рано тази година. Това е тройно повече спрямо наетите преди десетилетие, когато приходите бяха приблизително наполовина на сегашните.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:42 | 17.12.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още