Adobe прогнозира приходи за второто тримесечие, които се оказаха в съответствие с очакванията на Wall Street, докато компанията се бори с по-бавната монетизация на своите предложения с изкуствен интелект (AI), като същевременно се сблъсква със силна конкуренция от стартъпи, предава Ройтерс.
Цената на акциите на компанията се понижи с повече от 4% по време на следборсовата търговия.
Компанията очаква приходите ѝ за второто тримесечие да са между 5,77 млрд. и 5,82 млрд. долара, в съответствие с очакванията на анализаторите, сочат данни, събрани от LSEG.
Adobe потвърди годишната прогноза за приходите си, а нейният главен изпълнителен директор каза, че компанията е „в добра позиция да се възползва от ускоряването на творческата икономика, движена от AI”.
Анализатори и инвеститори следят кога Adobe ще успее да увеличи монетизацията на своите продукти с генеративен изкуствен интелект, тъй като инвестира сериозно в това да се разграничи от конкурентите чрез интегриране на по-отчетливи инструменти за редактиране чрез AI в огромното си портфолио.
„Мисля, че прогнозите са груби, и смятам, че хората се питат достатъчно бързо ли е монетизирането на AI”, коментира старши анализаторът на M Science Паркър Снук.
В опит да изпревари останалите на все по-конкурентния пазар, Adobe агресивно интегрира изкуствен интелект в своя софтуер, за да увеличи привлекателността на продукти като Photoshop, който се използва от професионалисти в различни индустрии.
Компанията отчете 5,71 млрд. долара приходи за последното тримесечие, което надмина очакванията на анализаторите за 5,66 млрд. долара.
Приходите от дигитални медии са достигнали 4,23 млрд. долара през първото тримесечие, което е над очакваните от анализаторите 4,19 млрд. долара.
На коригирана база компанията е спечелила 5,08 долара на акция, спрямо прогноза за 4,97 долара на акция.