IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Microsoft ще предлага инструменти с изкуствен интелект на Висшата лига

Преди споразумението Oracle обслужваше лигата

08:44 | 02.07.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Microsoft подписа споразумение за предоставяне на облачни изчисления на Висшата лига, което ще позволи на софтуерната компания да рекламира своята технология с изкуствен интелект (AI) пред целева аудитория от спортни фенове, пише Bloomberg.

Петгодишно „стратегическо партньорство“ ще позволи на британската футболна лига, която е най-гледаната в света, да мигрира своята „основна технологична инфраструктура“ към услугата за облачни изчисления Azure на Microsoft, съобщиха компанията и лигата в съвместно изявление.

Мобилните приложения и уебсайтът на Висшата лига ще включват чатбот с изкуствен интелект, ползващ услугите на Microsoft, както и фентъзи игрите на лигата.

„Това е бъдещето на футбола“, коментира в интервю за Bloomberg Television главният изпълнителен директор на Microsoft Великобритания Дарън Хардман. „Това е драма, основана на данни, по-интелигентна статистика, по-дълбоки истории, по-добра връзка на фена с това, което се случва.“

Той и Уил Брас, главният търговски директор на Висшата лига, отказаха да разкрият финансовите условия на сделката.

Преди това Oracle предоставяше услуги за облачни изчисления на лигата, но споразумението изтече в края на сезона по-рано тази година.

Връзките между технологиите и спортния маркетинг са силни, особено в световния футбол. Брандът Copilot на Microsoft е спонсор на Beyond Stats - услуга, която предоставя анализ на мачове и отбори за феновете на най-висшата футболна дивизия на Испания - Ла Лига. Статистиките, които се появяват по време на германската Бундеслига, пък са украсени с логото на Amazon Web Services.

Подобни сделки са ценени от технологичните компании, защото спортът е едно от малкото забавления, които хората все още гледат на живо. През 12-те години, откакто Microsoft сключи сделка с Националната футболна лига, за да предостави таблетите в ръцете на треньорите на отборите, технологичната индустрия търси всякакви начини да надхвърли поставянето на имената на своите марки върху ключови елементи на лигата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:44 | 02.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още