IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Слабото търсене на телевизори изяде печалбата на LG

Компанията отчете 10% ръст на приходите, но слабото търсене на телевизори и смартфони от висок клас се отрази на рентабилността

10:43 | 24.07.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Слабото търсене на телевизори изяде печалбата на LG

LG Electronics Inc., вторият по големина производител на телевизори в света, публикува печалба за второто тримесечие, която не успя да оправдае очакванията на анализаторите. Причината за това е преди всичко забавянето на търсенето на различни сетове и увеличаване на разходите за маркетинг на пазара за смартфони.

Нетните приходи, с изключение на миноритарни участия, падат с девет на сто. Оперативната печалба спада с 9% на годишна база до 479 млрд. вона (428,8 млн. долара), над консенсусната оценка на анализаторите за 457 млрд. вона, предава Ройтерс.

Преди година печалбата бе в размер на 526,7 млрд. вона, а през предходното тримесечие – 349,5 млрд. вона.

Компанията отчете приходи в размер на 15,23 трлн. вона (13,6 млрд. долара) за тримесечния период, приключил на 30-и юни, което представлява 10%-ен ръст спрямо същия период година по-рано.

Слабото търсене на телевизори и смартфони от висок клас се отрази негативно на рентабилността. LG се впусна в бизнеса с телевизори от висок клас, които използват органични диоди, излъчващи светлина, или органични светодиоди (OLED) и модернизирани течнокристални дисплеи, с което ще се опита да повиши приходите на фона на конкуренцията от Китай и Япония.

„LG Electronics ще продължи да е изправена пред сериозна конкуренция от страна на китайските производители в ниския и среден клас и японските производители в средния и високия ценови сегмент“, заяви Хенри Ки, базиран в Сеул анализатор на Citigroup Inс. Агресивната ценова политика на Sharp и Vizio по отношение на LCD телевизорите с голям размер ще ограничи възможностите за пазара на OLED телевизорите и тези с ултра висока резолюция през тази година".

Южнокорейската фирма, която продаде рекордните 12,1 милиона смартфона през второто тримесечие, заяви, че новият модел G2 ще разполага с екран с висока разделителна способност и ще осигурява два пъти по-бърза скорост в сравнение с конвенционалните 4G мрежи.

Акциите на LG нараснаха с 2,8 на сто до 74 500 вона на борсата в Сеул, докато основният индекс Kospi спечели 0,2 на сто.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:53 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още