fallback

LG с по-ниска печалба от очакванията

Слабият бизнес със смартфони и забавени пратки костваха доста приходи на компанията

17:29 | 24.10.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Снимка: Ройтерс

Южнокорейската технологична компания LG Electronics обяви най-ниската си тримесечна печалба за годината в четвъртък, като бизнесът ѝ с мобилни устройства мина в червената зона заради разходите по пласирането на последния ѝ смартфон, съобщава CNBC.

Вторият по големина производител на телевизори в света се опита да настигне лидерите в бизнеса с мобилни устройства Samsung Electronics и Apple през август с пускането на хендсфри към своя смартфон G2. Но печалбите могат да останат под напрежение заради забавени доставки на телевизори, въпреки че G2 ще допринесе за нетните приходи на компанията чрез интензивни продажби през четвъртото тримесечие.

Постъпленията от продажби на LG за третото тримесечие се увеличиха с 27% до 218 млрд вона (206 млн долара), което е под прогнозата за 306 млрд. вона на Thomson Reuters I/B/E/S, сравнени със 171 млрд вона за миналата година и 479 млрд през второто тримесечие.

Третият най-голям производител на смартфони реализира загуба от 80 млн вона в хендсфри начинанието си. В бизнеса с телевизори печалбите са се увеличили до 124 млрд вона, сравнени с 29 млрд година по-рано. Минималните печалби са 2,5%, най-високата стойност от второто тримесечие на миналата година насам.

Приходите отбелязаха ръст благодарение на стегнатите маркетинг разходи, които допринесоха за облекчаването на спада на печалбите от миналата година, дължащ се най-вече на слабия китайски пазар.

Световните производители на телевизори се борят за рязко отдръпналото се търсене в Китай и на развитите пазари, където домакинствата са заменили телевизорите с кинескопи за такива с плоски екрани. Те залагат на скъпите и доходоносни продукти като модели с ултра високо качество (UHD) или с органични светлоизлъчващи диоди (OLED), които неутрализират ефекта от забавените пратки, дори и високата им цена да се окаже непосилна за голяма част от клиентите.

Акциите на LG се обезцениха с около 4% през последните 3 месеца, изоставайки от 7%-то увеличение на общия индекс. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:46 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още