fallback

Над 2 млн. българи използват смартфони

Потребителите на таблети у нас са 580 хил.

14:51 | 01.11.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Навлизането на смартфони в България достига 28%, което се равнява на приблизително 2 030 000 потребители, като тази цифра надминава очакванията на мобилните оператори от март тази година. Това показват данните от глобалното проучване на Google, което се отнася за това как потребителите по света използват онлайн и офлайн източници на информация и как това влияе на навиците им за пазаруване.

При таблетите статистиката е още по-интригуваща – навлизането възлиза на 8% (около 580 000 потребители), а досега не беше достъпна толкова обобщаваща информация за този вид устройства. Оценявайки тази цифра, трябва да се вземе предвид реалността, че подобно устройство обикновено се използва от цялото семейство. Според проучването 57% от използващите смартфони в България потребители са мъже. Четирима от всеки петима собственици на това устройство в страната са под 40 годишна възраст.

Изследването дава възможност и за сравнение с други страни от света, като тук данните за потребителските навици на българите са особено впечатляващи.

Сравнявайки България с един от най-развитите пазари - Англия, където пенетрацията на смартфони е 62%, става ясно, че по-голям дял от българите използват смартфон, за да проучат продукт или услуга, преди да направят своята покупка (10% срещу 8% за Англия).

По отношение на отделните продуктови категории (автомобили, финанси, бързообортни стоки), по-голямата активност на българският потребител също е потвърждава. Съпоставяйки цифри от проучвания на „Пиеро97“ и IAB България, става ясно, че делът на бюджетите за мобилна дисплей реклама, като част от общия бюджет за дигитална реклама, е седем пъти по-нисък в България от този в Англия (2% срещу 14%).  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:53 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още