Супертънък, суперлек и с нов дисплей с ниско потребление на енергия, който може да показва видео от Netflix или Youtube с абсолютна висока резолюция. Това са най-важните предимства на таблетите, които Samsung показа в четвъртък и с които корейците искат да натрупат точки през идващите по-късно коледни празници. Двата модела с 8,4- и 10,5-инчови екрани са пряко насочени като конкуренти на успешните модели на Apple iPad и iPad mini, предава Ройтерс.
Характерно за двете устройства е, че използват Super AMOLED дисплеи. Samsung и преди се опитваше да ги използва, но през последните години залагаше преди всичко на LCD екрани. AMOLED дисплеите, за разлика от класическите LCD екрани, не се нуждаят от осветяване отзад, а същевременно дават възможност за налагане на особено компактен дизайн. Затова и двата таблета идват с изключително тънки и леки корпуси – 6,6 мм профил и за двата и тегло от 294 и 465 грама съответно за 8,4- и 10,5-инчовия Tab S. За сравнение - iPad Mini с 7,9-инчов екран тежи 331 грама, а големият iPad Air има тегло от 469 грама.
Samsung обещава и дълъг живот на батерията, но това предстои да бъде доказано. Малкият таблет има батерия с капацитет 4900 mAh, а по-големият - 7900 mAh.
И двете устройства използват чип Exynos 5 Octa с четири процесорни ядра на 1,9 GHz и четири ядра на 1,3 GHz, имат по 3 GB RAM, 16 или 32 GB вградена памет, както и microSD слот за до 128 GB карти памет. Основната камера е 8 мегапикселова с LED светкавица, освен това апаратите имат и предни 2,1 МР камери, записващи Full HD видео.
Samsung Galaxy Tab S ще се появят на пазарите още от юли, но засега не са оповестени точните цени. Устройствата ще се предлагат във версии с Wi-Fi или с Wi-Fi + 3G и 4G, а цветовете ще са бронзов и бял. Операционната система е Android 4.4 KitKat, като таблетите ще идват и с допълни софтуерни услуги на Samsung.
С новите си флагмани корейците искат да скъсят дистанцията от лидера Apple. Пазарът на таблети е силно конкурентен. Все още моделите iPad са лидер според пазарния анализатор IDC с дял от 32,5% към първото тримесечие на 2014 г. Samsung обаче се доближава до първото място с всеки месец. Ако преди година пазарният дял на корейците възлизаше на 17%, сега той вече е 22,3 на сто.
Но и самият пазар на таблети забавя значително ръста си, тъй като проникването в индустриалните страни е вече сравнително високо. IDC очаква, че продажбите на таблети в глобален мащаб ще нараснат с едва 12% през тази година до 245,4 млн. броя. Година по-рано ръстът на продажбите бе в размер на 52%.
Вижте снимки от представянето на новите таблети на Samsung в галерията


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка