IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple работи над по-голям iPad?

Концернът размива разделителните линии между различните продуктови категории

15:39 | 27.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Линиите между продуктовите категории на Apple се размиват все повече. Според информация на информационната агенция Bloomberg американската компания ще представи през първото тримесечие на 2015 г. нов iPad с 12,9-инчов екран. Apple работи с доставчиците си от повече от година по новите таблети с голям екран, съобщава агенцията, като цитира свои източници.

The Wall Street Journal вече съобщи преди няколко седмици, че Apple работи върху нов таблет с екран, който е малко по-малък от 13 инча в диагонал. Досега iPad-ите бяха с екрани от 7,9 и 9,7 инча. Apple отказва да коментира темата.

Един евентуален по-голям iPad може да затвори дупката между таблетите на Apple и лаптопите на компанията. MacBook-овете в момента имат размери на екрана в диапазона между 11 и 15 инча.

Очаква се също така, че Apple ще представи в началото на септември два нови модела iPhone с по-големи екрани. Единият от тях ще има 5,5-инчов екран, така че ще е близък до екрана на iPad mini. 

В миналото Apple дефинираше функционалните различия на своите продукти именно чрез размерите на екраните. Устройствата iPhone са предназначени преди всичко за слушане на музика, провеждане на телефонни разговори, изпращане на имейли и др. Mac-линията е по-ефективна. Тя помага на потребителите при редактиране и създаване на документи или дори за редактиране на видео. iPad пък винаги досега бе някъде по средата. Таблетите се използват основно за сърфиране в интернет, за гледане на снимки и на видео. 

Apple трябва да стимулира продажбите на iPad, тъй като таблетите са втората по размер продуктова категория след смартфоните. През третото фискално тримесечие, приключило на 28 юни, продажбите на iPad спадат до 13,3 млн. броя.

Въпреки че дните на бърз растеж за продажбите на таблети може би са вече в миналото, едно обновяване би могло да стабилизира приходите от продажби на iPad и доходоносния принос за компанията, коментира пред агенцията анализаторът в RBC Capital Markets Амит Дарянани.

Размиването на тези разделителни линии би могло да означава просто, че Apple би искал да предложи по-голям избор за размера на екраните в рамките на продуктовите категории.  Американският концерн многократно заяви в миналото, че приема, че разликата в производителността между конвенционалните компютри и мобилните устройства ще изчезне с течение на годините. В крайна сметка клиентите трябва да правят избора за покупката си въз основа на формални фактори и начина си на живот.

Освен това Apple работи и над по-добро потребителско изживяване за всички свои продукти. Компанията планира да въведе със следващата операционна система за мобилни устройства и лаптопи функция, наречена "Приемственост" (Continuity), която би трябвало да дава възможност за започване на писане на имейл на iPhone, като впоследствие потребителят може да го довърши на Mac-а си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:22 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още