fallback

Пекин даде зелена светлина за продажбите на iPhone 6

Новият смартфон на Apple е получил лиценз за ползване на безжичната мрежа в страната

09:56 | 30.09.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайските власти дадоха разрешение за достъп до пазара на новия iPhone 6 на Apple. Министерството на промишлеността и информационните технологии е издало лиценз за ползване на безжичната мрежа в страната на най-новия модел от популярните смартфони, съобщава държавната информационна агенция Xinhua.

Apple стартира продажбите на iPhone 6 и iPhone 6 Plus в Съединените щати и в други пазари на 19 септември, но не и в Китай. Това доведе до процъфтяващ черен пазар на телефоните в страната. В Япония, където iPhone започна да се продава и без кодиране за оператор, десетки китайски купувачи се наредиха на опашки пред магазините на Apple в Токио и други големи градове.

Тогава компанията не пожела да коментира кога очаква да започне да продава устройството на така важния пазар за нея пазар. Говорителка на Apple е отказала да коментира и материала на Синхуа.

При старта на продажбите на предишния си водещ модел iPhone 5S преди година Apple успя да пусне устройството си и в Китай с първата вълна държави чрез по-големите мобилни доставчици. Новите модели се характеризират с по-големи дисплеи, които се очаква да бъдат добре приети от китайски клиенти.

В първия уикенд на продажби Apple успя да продаде рекордните 10 млн. броя от iPhone 6 и iPhone 6 Plus на редица пазари, с изключение на Китай. Преди година американският концерн продаде за същия период 9 млн. броя iPhone 5S и 5C в 11 страни, включително Китай. 

В континентален Китай, Хонконг и Тайван през третото тримесечие до края на юни Apple постига приходи от продажби в размер на 5,9 млрд. долара. Това представлява увеличение от 28% в сравнение със същия период на миналата година и прави близо 16 на сто от продажбите на групата. В Съединените щати за същия период Apple постига приходи от 14,6 млрд. долара, а в Европа - 8,1 млрд долара.

Apple трябва да се бори със засилващата се конкуренция и по-специално от страна на конкурента Samsung Electronics, който по-бързо успя да вкара на пазара в Китай така популярните сред китайските потребители телефони с големи дисплеи. В поднебесното царство тези устройства се ползват за играене на игри или за стрийминг на телевизионни предавания. В допълнение Apple среща затруднения и заради силните напоследък продажби на местните конкуренти като Xiaomi и Lenovo. Те продават все по-добър хардуер на сравнително ниски цени.

Китайските власти и медии гледат под лупа и условията на труд при поддоставчиците на Apple, а преди година държавните медии разкритикуваха политиката за гаранция на Apple и функцията за проследяването на локацията, която държавната телевизия нарече „риск за сигурността“. Директорът на Института за интернет сигурност към Народния университет по публична сигурност в Пекин Ма Дин съобщи пред китайската държавна телевизия, че въпросната функция може да бъде използвана за събирането на "изключително чувствителни данни" и дори държавни тайни. Въпреки това от Apple категорично отхвърлиха тези твърдения.

Компанията обеща да контролира условията на труд при своите доставчици, а изпълнителният директор Тим Кук поднесе лично извиненията си заради различната политика за гаранцията.

През август пък се появиха спекулации, че 10 устройства на Apple са извадени от доверения списък на Китай и държавните институции в страната нямат право да ги поръчват или използват. Като причина бе посочено, че правителството има опасения за сигурността на въпросните продукти. По-късно стана ясно, че страната не е налагала забрана на продуктите на Apple да участват в обществени поръчки, а и компанията всъщност никога не е кандидатствала да бъде включена в него.

И докато смартфоните все още са евтини в Китай, лоялни клиенти на iPhone остават по-заможните потребители, сочи компанията за проучвания Umeng. Същото проучване за 2013 г. показва, че 80% от всички телефони от “висок клас“ (които струват най-малко 3000 юана, или 486 долара) в Китай са именно iPhone. От друга страна, сегментът с висок клас телефони през 2013 г. съставлява 27% от пазара. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:03 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още