fallback

Защо Индия няма да е новият Китай за Apple

Средната продажна цена на смартфони в Индия е едва 120 долара

18:06 | 27.04.16 г. 3
Автор - снимка
Създател

Проследявайки тримесечния отчет на Apple за второто тримесечие на фискалната 2016 г.,  едно разочарование прави силно впечатление. Приходите от Китай, който дълго време бе двигател на растежа за компанията, се свиват за първи път в историята на годишна база. През първите три месеца на 2015 г. Apple генерира там 16,8 млрд. долара, но година по-късно тази сума спада с 26% до 12,5 млрд. долара.  За щастие на Apple продажбите на iPhone в Китай вероятно ще падат с по-малко обезпокоителни темпове, отколкото другаде. Като символ на статус в страната позиционирането на марката е завидно. iPhone е най-популярният подарък сред китайците през 2014 г. - годината, в която бяха обявени мерките на президента Си Дзинпин за борба с корупцията, свързани и с луксозните марки. Но ръстът на Apple в Китай от последните пет години най-вероятно ще избледнее през следващите пет. Не защото хората вече не искат iPhone, а защото е очевидно, че възможностите за растеж вече са почти изчерпани. Китайският пазар бе огромна възможност за Apple, когато компанията влезе в страната през 2009 г. Тя бе и продължава да бъде дом на средна класа от над 100 милиона души, които могат да си позволят лате на Starbucks и други луксозни стоки, като iPhone.

Пазарът на смартфони в Китай се разрасна не на последно място, тъй като много бивши собственици на телефони с бутони си купиха смартфони за първи път. През 2011 г., две години след като Apple влезе в страната, компанията генерира 12,70 милиарда долара от пазара, дял от около 11% от годишните ѝ приходи. Четири години по-късно близо една четвърт от общата стойност на продажбите идва от Китай.

Приходите от Китай, Хонконг и Тайван са от сериозно значение, разширявайки се от 9 на сто от общите приходи преди пет години до 25 на сто през второто тримесечие, приключило на 26 март.

Но пазарът на смартфони в Китай вече достига засищане. Според изследователската компания Canalys продажбите са нараснали с 2% между 2014 г. и 2015 г. и се очаква да нараснат само с 5% през цялата 2016 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:59 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още