fallback

Boeing иска да изпревари Илон Мъск в състезанието към Марс

Главният изпълнителен директор на компанията представи бъдещето на космоса като от научнофантастичните филми

12:05 | 05.10.16 г. 2

Навремето Boeing помогна на САЩ да бие Съветския съюз в надпреварата кой ще кацне пръв на Луната. Сега компанията възнамерява да се конкурира с нови лица като милиардера Илон Мъск в следващата ера на космически изследвания и търговия, коментира Bloomberg.

Главният изпълнителен директор на Boeing Денис Мюленбург очерта бъдеще като от научнофантастични филми на конференция във вторник, предвиждайки търговски пазар за пътувания в космоса с десетки дестинации в орбита около Земята и със свръхзвукови самолети, които пренасят пътници между континентите за два часа, или дори по-малко. А Boeing възнамерява да бъде ключов играч в началния тласък за изпращане на хора на Марс, може би дори побеждавайки Мъск в това отношение.

„Убеден съм, че първият човек, който ще стъпи на Марс, ще иде с ракета на Boeing”, каза Мюленбург на събитие за иновациите в Чикаго, спонсорирано от списание Atlantic.

Подобно на програмата SpaceX Boeing се фокусира върху изграждането на търговски космически сектор близо до Земята, след като полетите в космоса станат по-редовни, а технологиите помогнат за достигането на по-далечни цели от Луната.

Базираният в Чикаго авиогигант работи с НАСА, за да разработи тежка ракета носител, наречена Space Launch System, за изследване на далечния космос. Boeing и SpaceX са и първите търговски компании, които НАСА избира да превозват австронавти до Международната космическа станция.

Миналата седмица Мъск приветства конкуренцията по време на представянето на космическия кораб SpaceX, който ще може да превозва по 100 пътници до Марс с удобства като на круизен кораб.

„Целта на SpaceX е да изгради транспортна система. Това е нещо като построяването на железопътната линия Union Pacific”, каза Мъск на пресконференция, представяйки план да направи пътуването до Марс част от масовия пазар с цени на билетите от 100 хил. долара.

Boeing създаде първия етап от Сатурн V – най-мощната американска ракета, построявана някога, с която бе достигната Луната. Днес Мюленбург вижда туризма в космоса по-близо до дома, „процъфтявайки през следващите няколко десетилетия в жизнеспособен търговски пазар“. Kъм Международната космическа станция в ниската орбита около Земята може да се присъединят десетина хотели и компании в преследване на производство и проучвания в безтегловност, каза той. „Мисля, че това за нас е пленителна сфера“, добави той.

Мюленбург каза, че Boeing ще прави космически кораби за новата ера туристи. Той вижда потенциал и за свръхзвукови въздушни превозни средства, които се движат със скорост три пъти по-висока от тази на звука.

Boeing и Lockheed Martin са сред големите компании, които разработват експериментални космически превозни средства, които могат да превозват пътници със скорости, виждани само в научно-фантастичните филми.

Целта на свръхзвуковата технология на Lockheed Falcon Hypersonic Technology Vehicle 2 е да се движи в небето със скорост от 13 хил. мили в час (близо 21 хил. км в час), за да се измине разстоянието между Ню Йорк и Лос Анджелис за 12 минути. Самолетът X-51A WaveRider на Boeing пък разчита на собствените си ударни вълни, за да се издигне, достигайки скорост от 3300 мили в час (над 5300 км в час) през 2013 г.

Разходите ще трябва да се понижат значително, преди тези експериментални превозни средства да могат да се ползват за търговска цел, каза Мюленбург.

Този бизнес модел все още не е затворен. В даден момент и това ще стане“, каза той. „Бъдещото на иновациите трябва да включва не само технологията, но и икономическата жизнеспособност“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:49 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още