fallback

Lenovo отчита изненадваща загуба заради срив в бизнеса с компютрите

Слабото тримесечие контрастира с това на HP, чиито приходи надхвърлят прогнозите

08:42 | 18.08.17 г.
Автор - снимка
Създател

Китайският технологичен концерн Lenovo Group Ltd. публикува изненадваща тримесечна загуба, след като изгуби аванса си на световния пазар на персонални компютри, докато смартфон бизнесът продължава да изгаря пари, предава Ройтерс.

Най-големият производител на компютри в Китай обяви загуба от 72 млн. долара за трите месеца до юни - първата от шест тримесечия. Резултатът е и  доста под очакванията за печалба от 32,9 млн. долара. Това доведе до спад на цената на акциите на компанията до 4,2% в Хонконг до най-ниското им ниво от година.

Lenovo изгуби позицията си на водещ световен производител на компютри, тъй като HP Inc. и Dell Inc. привличат все повече клиенти с нови модели. Бизнесите на компанията със смартфони и сървъри, създадени чрез придобивания за няколко милиарда долара, отново не успяват да спечелят пари предвид ограниченията на предлагането, нарастващите разходи и агресивното ценообразуване от страна на конкурентите.

Главният оперативен директор Джанфранко Ланчи заяви пред репортери, че очаква разходите за основни компоненти, като чипове с памет, да продължат да се покачват през останалата част от годината, макар и с по-бавни темпове.

„През първите две тримесечия на новата фискална година Lenovo е изправена пред огромен натиск за представянето си", каза Антонио Ян, заместник-вицепрезидент на IDC за Китай. Компанията се изправя пред преходен период, докато мениджърският екип се опитва да реорганизира бизнеса във важни региони и да възстанови своя бизнес модел", допълва той.

Приходите за периода се понижават до 10 млрд. долара, макар че са по-високи от очакванията за 9,9 млрд. долара.

Слабото тримесечие контрастира с това на HP, която отчита приходи, надхвърлящи прогнозите, в продължение на четири поредни тримесечия и тази година надмина Lenovo по пазарен дял, въпреки че изостава в Китай. Председателят Ян Юенцин проучва различни начини за подмладяването на основния бизнес на Lenovo в областта на персоналните компютри, включително потенциално обвързване с Fujitsu Ltd., за което през миналия месец заяви, че все още е в процес на договаряне.  

Ако бъде осъществена, сделката ще направи Fujitsu втория японски производител на персонални компютри след NEC Corp,, който търси помощта на по-голям производител на персонални компютри, за да остане конкурентен на пазара с малки маржове. Lenovo и NEC създадоха джойнт венчър за персонални компютри през 2011 г.

Lenovo преназначи бившия директор на мобилния бизнес Лиу Юн да контролира китайския бизнес и се договори със сайта за електронна търговия JD.com в опит да увеличи годишните си онлайн приходи до 80 млрд. юана (12 млрд. долара) в рамките на три години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:55 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още