Китайският концерн Lenovo Group Ltd. заяви, че ще придобие 51% от бизнеса за персонални компютри на Fujitsu Ltd. за поне 157 млн. долар, след като отчете най-силен ръст на приходите от две години насам на фона на стабилизирането на пазара на компютри.
Най-големият производител на компютри в Китай отчете скок от 5 на сто на приходите до 11,8 млрд. долара в тримесечието, приключило през септември, надминавайки очакванията за 11,3 млрд. долара. Нетната печалба обаче спада с 11 на сто до 139 млн. долара. Цената на акциите обаче скочи с около 5 на сто, изтривайки загубата от началото на годината.
“И през второто тримесечие продължаваме с успешната трансформация на нашия бизнес, стриктно следвайки тристепенната стратегия за развитие. Запазихме водещата за индустрията доходност на бизнеса с компютри и регистрирахме по-добри резултати от средните за пазара на годишна база. Реорганизацията на бизнеса с центрове за данни дава положителен резултат благодарение на подобрената търговска политика, новата глобална структура на търговските канали и програмите и конкурентоспособността на новите ни продукти. Трансформацията в мобилния бизнес продължава и на повечето пазари компанията отбелязва значителен ръст”, казва Ян Янцин, изпълнителен директор и председател на Борда на директорите на Lenovo.
Lenovo се опитва да намери отново пътя към растежа на ключовите си подразделения за персонални компютри, смартфони и сървъри. Въпреки че загуби лидерското място на пазара на компютрите за сметка на HP Inc., свиването на пазара през последните няколко години се забавя, а главният изпълнителен директор Ян Янцин свива разходите в мобилния бизнес, който постигна скромен напредък след закупуването на Motorola за 2,9 милиарда долара. В четвъртък компанията обяви, че ще закупи бизнеса на Fujitsu за потребителски компютри за най-малко 17,85 милиарда йени (157 милиона долара), добавяйки японския бранд в портфолиото си.
Въпреки че сливането през 2005 на бизнеса с компютри на International Business Machines се отплати, не толкова гладко се развиват придобитите преди 2 години сървърни производства от IBM и на Motorola. Сега очевидно Lenovo търси нов път с това стратегическо партньорство с Fujitsu.
"Всички наши стратегически партньорства и придобивания се движат по план. Ние непрекъснато търсим нови възможности за развитие, за растеж и експанзия, които да задоволят глобалните ни амбиции и посредством които да предлагаме на нашите клиенти най-добрите решения на пазара. Lenovo и Fujitsu споделят общата цял да развият PC бизнеса на Fujitsu в глобален мащаб. Партньорството отговаря и на целите на Lenovo да подсили своето глобално лидерство в този сегмент, като това ще позволи на компанията да повиши пазарния си дял и размаха на своите операции. Виждаме Fujitsu като ценен и ключов партньор със силен и качествен бранд, високи възможности и изключителни ресурси в развойната и изследователска дейност", коментира пред Investor.bg Йовко Атанасов, регионален мениджър на Lenovo България и Македония.
По думите му компанията очаква силни синергии от обединяването на глобалните сили на Fujitsu в частта с продажбите, обслужването на клиенти, развитие на продуктите и производството, а от тези синергии ще се възползват и двете компании.
„По-здравият пазар на компютри може най-накрая да помогне на платформата на Lenovo да достигне HP или Dell", казват Ананд Сринивасан и Вей Мок, анализатори от Bloomberg Intelligence. „Сървърният бизнес и мобилната платформа се нуждаят от структурни промени", смятат те.
*Допълнено с коментара на Йовко Атанасов, регионален мениджър на Lenovo България и Македония.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
преди 8 години Никога, ама никога повече леново!!!!!!!!!!!!!!!!!!Изключително съм разочарован от продуктите им. На пръв поглед перфектно съотношение цена-качество,с отлични характеристики, но на втори просто пластмасови ***. Всичките изкарват точно до края на гаранцията. Тази марка у.мря за мен и нине и присно и во веки веков! отговор Сигнализирай за неуместен коментар