Samsung Electronics вече не е топ търговец на смартфни в Индия - титла, която държа в продължение на шест години, пише CNBC.
Южнокорейският гигант беше изместен от челното място през последното тримесечие на 2017 г. от китайския производител на смартфони Xiaomi, сочат данни на две компании за проучвания.
Canalys твърди, че Xiaomi е продала близо 8,2 млн. смартфона в Индия между октомври и декември миналата година, с което е завладяла около 27% от пазара. Междувременно Samsung е продала около 7,3 млн. смартфона за същия период и делът ѝ от пазара възлиза на 25 на сто, посочва Canalys.
“Загубата на Samsung идва от неспособността ѝ да трансформира своето продуктово портфолио”, твърди Рушаб Доши, анализатор от компанията за проучвания. Той допълва, че южнокорейската фирма не успява да привлече ценово ориентираните потребители в ниския сегмент на индийския пазар на смартфони.
Отделно Counterpoint Research твърди, че Xiaomi има 25% пазарен дял през четвъртото тримесечие, а Samsung - само 23%. Lenovo, Vivo и Oppo пък имат по 6% всяка.
За цялата календарна година Samsung все пак остава на върха с 24% от пазара, посочва Counterpoint Research.
Ценово агресивното портфолио на Xiaomi от гледна точка на смартфоните, както и локалната ѝ стратегия, помогнаха на фирмата да достигне до челната позиция в Индия, посочва Тарун Патак, директор в Counterpoint.
Сред причините, поради които Xiaomi е успяла да изпревари Samsung, е, че е позволила на индийското си звено да се управлява локално, допълва Canalys.
Успехът на индийския пазар на смартфони е особено важен за възстановяването на Xiaomi, която се бори с проблеми през последните години и търси нови области на растеж.
Xiaomi някога беше смятана за особено успешна в света на смартфоните. Тя се радваше на трицифрен ръст и се конкурираше с играчи като Samsung и Apple. В някаквъв момент дори беше топ играч в Китай, но пазарният ѝ дял беше отнет от компании като Huawei, Oppo и Vivo.
Предишният главен изпълнителен директор на компанията заяви преди време, че тя расте “прекалено бързо”, което доведе до бизнес предизвикателства. Носят се слухове, че китайската фирма се подготвя за първично публично предлагане, което може да я оцени на до 100 млрд. долара.
Canalys твърди, че успехът на Xiaomi в Индия може да насърчи амбициите за бизнеса ѝ в чужбина и може да ѝ помогне да изгради доверие у партньорите и бъдещите си инвеститори.
“Но през 2018 г. растежът ще е труден”, коментира Доши. “Когато пазарният дял достигне точката на насищане в Индия и пазарът продължи да се свива в Китай, това може да доведе до по-бавен растеж за нейния бизнес със смартфони, докато тя тепърва прави експанзия в други страни”.
Разместванията на позициите на индийския пазар през четвъртото тримесечие идва на фона на 12% ръст на продажбите на смартфони според Counterpoint.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?