fallback

Безос: Ще направя пътуването в Космоса динамично

Предприемачът възнамерява да праща пътници в Космоса на цена по джоба на всеки

08:45 | 13.03.18 г. 1
Автор - снимка
Създател

Джеф Безос възнамерява да направи пътуването в космоса толкова динамично и предприемаческо, колкото и интернет.

„Цената за пътуване в космоса е много висока", заяви Безос в Ню Йорк, след като прие наградата Buzz Aldrin Space Exploration Award  в рамките на Годишната вечеря на клуба на откривателите. „Аз съм в процес на преобразуване на моята печалба от Amazon в много по-ниска цена за космоса, за да можем да разгледаме слънчевата система", коментира още той, цитиран от Bloomberg.

По-рано Безос каза, че финансира компанията си Blue Origin LLC с 1 млрд. долара годишно чрез продажбата на акции на Amazon. Неговият коментар на събитието предполага, че това може да е само началото на негов по-широк финансов ангажимент към проекта, който разработва ракети за многократна употреба.

Нетното богатство на предприемача е на стойност 131 млрд. долара, от които 125 млрд. долара от акции в Amazon, и „продължава да расте", заяви майка му Джаки Безос по време на вечерята. Неговото състояние е нараснало най-много от всички, които се следят от индекса Bloomberg Billionaires, през тази година. 

Главният изпълнителен директор на Amazon не беше единственият милиардер, присъствал на бляскавото събитие в  Marriott Marquis на Таймс Скуеър. Имотният предприемач Ед Роски и Фредерик Полсън, шведски фармацевтичен магнат и изследовател на полюсите, също са се наслаждавали на страната храна - тарантули, хлебарки и печени игуани, заедно с още 1 200 души, включително Джеймс Ловел - първият пътник, който е пътувал два пъти до Луната на борда на Apollo 8 и Apollo 13.

През октомври 2017 г.  Blue Origin обяви, че ще изстреля ракета с туристи в Космоса след 18 месеца. Боб Смит, изпълнителен директор на Blue Origin, спомена за новите планове по време на първата среща на Националния космически съвет (National Space Council). Новият срок за първото изстрелване на космически туристи от компанията е по-дълъг от досега споменаваните. През 2016 г. президентът на Blue Origin Роб Мейерсън бе посочил, че първото изстрелване ще се случи през следващата 2018 г.

Планираното за пролетта на 2019 г. първо изстрелване с туристи ще се осъществи малко след като конкурентите от SpaceX реализират сходната си цел. Компанията на милиардера Илон Мъск възнамерява да изпрати двама туристи на пътешествие около Луната към края на последното тримесечие на 2018 г. От SpaceX посочиха, че точната дата все още не е ясна. 

Blue Origin и SpaceX имат обаче различни виждания за това как ще работи програмата им за космически туризъм.

За компанията на Безос пращането на туристи в Космоса е залегнало като основен момент в нейния бизнес модел. Целите са хората да бъдат изстрелвани до „ръба на Космоса” където ще могат за кратко да изпаднат в безтегловност, както и да се насладят на гледката. Очаква се полетите да бъдат по джоба на обикновените хора, но засега няма никакви индикации колко точно ще струва подобно изживяване. Приходите ще се използват за инвестиция в бъдещите дейности на компанията, като изстрелване на сателити в Космоса и др.

SpaceX пък функционира по различен начин. Компанията има основен бизнес, свързан с изстрелването на сателити и доставки на товари до Международната космическа станция.

Главната цел на Мъск е да прати хора на Марс. Екскурзията до Луната за двама души по-скоро е само допълнителна активност. Все още не са посочени цени за този маршрут, но се предполага, че двете места ще бъдат използвани от хора, способни да платят сериозна сума.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:27 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още