Китайският производител на смартфони Xiaomi се насочва към първично публично предлагане тази гoдина и на фона на това направи ключова заявка: ако генерира много пари, ще върне част от печалбата си на клиентите си, пише TechCrunch
Вчера компанията обяви, че завинаги ще ограничи маржа на нетната си печалба след данъци до 5%. Става дума за маржа от смартфони, устройства за умни домове и друг хардуер. Ако генерира повече средства от планираното в рамките на календарната година, тя планира да "разпредели останалата част от сумата по разумен начин на своите потребители“
Трудно е да се каже какво стои зад думите „по разумен начин“.
Какво е важното в случая? Повечето мобилни компании генерират малка печалба, ако изобщо генерират такава, от хардуер. Фирми като LG и Samsung разчитат на подразделенията си за компоненти и на други потребителски марки, за да събират по-голямата част от приходите си, които ги правят печеливши фирми.
Ако се насочим към цялостната картинка, конкурентният пазар означава, че не могат да се печелят много пари от продажбата на телефони. Apple прибира около 87% от печалбата от всички продадени телефони, въпреки че пазарният ѝ дял е едва 18 на сто.
И още нещо, продажбата на хардуер с ниска нетна печалба винаги е било част от стратегията на Xaiomi.
Бившият директор на международните операции на фирмата Хюго Бара преди време заяви, че тя не печели от хардуерни продажби. Това може да се е променило, но Xiaomi никога не е изкарвала публично данни за това какъв е маржът в случая.
Това обещание е свързано с основния фокус на компанията за предоставяне на най-съвременните технологии, или поне най-близкото до тях, на достъпни цени.
Xiaomi нееднократно е казвала, че смартфоните са само една част от нейната по-голяма екосистема, която включва умни устройства за дома и устройства на трети страни, свързани с начина на живот. Не на последно място стоят услугите, които свързват хардуера. Тук влизат услуги като онлайн видеа, онлайн търговия, финансови продукти и други дигитални решения.
Твърди се, че Xiaomi ще стане публична компания тази година, като ще направи първично публично предлагане, което може да достигне 100 млрд. долара според Bloomberg. Китайска медия наскоро заяви, че компанията планира двойно IPO, така че да се листне както в Хонконг, така и в континенталната част на Китай.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4,3 по Рихтер разлюля Западна Турция
Прощаваме се с поета Найден Вълчев, автор на "Една българска роза"
Времето днес: Облачно, на места със слаби превалявания
Знаци, че той не ви харесва