Купувачите на таблети в България все по-често са в търсене на устройства на конкретни марки и все по-често са готови да платят повече за тях. Това е белег на зрялост на пазара, макар че за много потребители все още цената е водещ фактор при покупка.
Данни от неофициално проучване на пазара на таблети на маркетинговата агенция Pragmatica, осъществено по поръчка на Huawei, показват ориентация към качествени продукти от висок клас в сегмента на таблетите, които изграждат своя собствена, различна от тази на смартфоните с голям дисплей, категория на използване въпреки фактора „Цена“. Затова и вторият по интерес за потреби телите дисплей за таблет е този с големина над 10 инча.
Топ 3 в притежавани марки таблети в момента за България сформират Lenovo, Samsung и Huawei, с превес на Lenovo от 36,1% и голям брой, попадащи в графата „Други“. Разпределението на „желаните“ марки таблети е сред същите три бранда, но вече с разлика помежду им по-малко от 1 процентен пункт в диапазона 19-20%. Всъщност марката е най-често посочваният критерий за избор на таблет сега, следвана от цената и фактори като размера на дисплея, качеството на звука, дизайна на таблета и материала, от който е направен, с почти еднакви резултати.
Huawei
Активните градски потребители на таблети в България на възраст 25-55 години са разпределени почти по-равно във възрастовите групи 25-34, 35-44, и 45-55 години, като превес с резултат 36,1%, все пак има групата 35-44 години. Почти 40% от отговорилите живеят в София, а най-интересното е, че 79,3% са с висше образование.
Веднага изниква въпросът за какво най-вече те използват своя таблет? Очаквано сред резултатите води отговорът „за разглеждане на уеб сайтове“, но тази тривиална дейност реално е посочена от едва 66% от анкетираните. Активните потребители на таблети обаче пътуват много и вторият най-посочван отговор с резултат от 53,8% е „при пътуване“.
Допълнителен щрих към профила на тези потребители е любовта им към развлеченията и мултимедийното съдържание – гледане на клипове и филми е третият най-често срещан отговор с почти 48%, като силен резултат има и слушането на музика с 34,6%.
Huawei
Прави впечатление, че въпреки че болшинството от анкетираните са служители с висше образование, използването на социални мрежи е посочено от 47,1% от тях, докато четенето на мейли – от едва 40%, а директният отговор „за работа“ е избран от едва 33,5% от тях.
Заключението, че таблетът е много повече персонално и семейно устройство за развлечение, отколкото за работа, се подкрепя и от разпределението на използването им в различните часове от денонощието. Най-много хора ползват устройствата си между 18:00-21:00 часа (23,7%), следвани от тези, които правят това след 21:00 часа до полунощ (22,4%). „Дневното“ потребление се откроява между 09:00 – 12:00 часа (11,5%) и 15:00-18:00 часа (9,6%), което е както за работа, така и за забавление на децата, тъй като половината участници споделят, че предоставят таблета на децата си, една трета от тях го правят по няколко пъти в седмицата, и единствено не биха го предоставили на бебе.
Методологията на проучването – онлайн с таргетиране на таблетни устройства, разкрива профила на потребителите, които реално ползват своите таблети, което е важно уточнение на фона на наличието на голям брой продадени, но не използвани активно таблетни устойства, особено в най-ниския ценови клас.
По отношение на начина на покупка проучването показва, че сред реално използващото таблетите си градско население във възрастовия диапазон 25-55 години, 68,8% са го закупили самостоятелно, без план с интернет, 33,5% са го закупили от верига за техника, а почти 30% - от мобилен оператор. За 17% от анкетираните таблетът е бил подарък.
Очевидно към по-претенциозните потребители се е насочила и Huawei, която в началото на май представи на българския пазар своя премиум 10.8-инчов таблет Huawei MediaPad M5 с висококачествена изработка от алуминиев корпус и първия в света 2,5D извит дисплей с 2К резолюция. Таблетът е с усъвършенствана графична технология ClariVu 5.0, 4 Harman Kardon говорители и DAC за добър звук и през слушалки.
Всичко за пазара на таблети четете тук!


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
преди 7 години И за мене един и да е с пуловете и зарчетата комплект. отговор Сигнализирай за неуместен коментар